مشاوره تلفنی
ورود

مدیریت کسب و کار چیست؟

مدیریت کسب و کار
مدیریت کسب و کار یعنی انجام کارهایی که باعث می‌شه شرکت یا سازمان به هدف‌هایی که تعیین کرده، برسه. این یعنی چطوری منابعی مثل پول، کارمندان، مشتری ها، تولید و بازاریابی رو مدیریت کنی تا کارها به بهترین شکل پیش برن. هدف اصلی اینه که بیشترین بهره‌وری و کارایی رو از کارها بگیری و تصمیمات درست و به‌موقعی بگیری تا شرکتت تو بازار موفق‌تر باشه.
فهرست مطالب
آموزش فروش

حالا تو دنیای دیجیتال، مدیریت کسب و کار با چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی روبه‌رو شده. مثلاً تکنولوژی و اینترنت باعث شده که شرکت‌ها بتونن کارهاشون رو سریع‌تر و بهتر انجام بدن و راحت‌تر با مشتری‌ها و بقیه ارتباط بگیرن. از طرفی، نوآوری و تغییرات تو بازار هم بیشتر از قبل روی موفقیت کسب و کارها تأثیر داره. به همین دلیل، مدیرها باید همیشه مهارت‌ها و اطلاعاتشون رو آپدیت کنن تا بتونن با این تغییرات همراه بشن و از فرصت‌ها بهترین استفاده رو ببرن

اگه تو مدیریت کسب‌وکارت به دنبال رشد و موفقیت بیشتری هستی، شرکت در دوره‌ آموزش مارکتینگ برای مدیران در پلتفرم دالب دقیقاً همون چیزیه که نیاز داری! این دوره‌ها بهت کمک می‌کنه تا با یاد گرفتن استراتژی‌های نوین بازاریابی، بهتر بتونی بازار رو تحلیل کنی، مشتری‌های بیشتری جذب کنی و برندت رو قوی‌تر کنی. با این آموزش‌ها، نه تنها مهارت‌های مدیریتی‌ات بهتر می‌شه، بلکه می‌تونی تصمیم‌های بهتری برای رشد کسب‌وکارت بگیری. خلاصه، اگه می‌خوای مدیریت کسب‌وکارت رو به سطح بالاتری برسونی، این دوره‌ها رو از دست نده، چون واقعاً تأثیرگذار و مفید هستن!

مدیریت کسب و کار یعنی چه؟

مدیریت کسب و کار یعنی چه؟

مدیریت کسب و کار یعنی اینکه چطور یک سازمان رو به سمت اهدافش هدایت کنیم. این شاید ساده‌ترین تعریفی باشه که می‌تونیم برای “مدیریت کسب و کار” بگیم. حالا بیایید این تعریف رو باز کنیم و بیشتر درباره‌اش صحبت کنیم.

هر سازمانی با توجه به نوع فعالیتش به منابع مختلفی نیاز داره تا به اهدافش برسه. مثلاً یک شرکت فناوری برای موفقیت نیاز به نرم‌افزارهای پیشرفته، تیم متخصص و بازارهای هدف داره. از طرف دیگه، یک رستوران برای رشد و جذب مشتری به آشپزهای خوب، مواد اولیه تازه و بازاریابی مؤثر نیاز داره.

مدیران کسب و کار باید این منابع رو تأمین کنند، برای استفاده از آن‌ها برنامه‌ریزی کنند و حداکثر بهره‌وری رو از کارکنانشون بگیرند. همچنین باید به نیازهای مشتری‌ها هم توجه داشته باشند تا بتونند سازمانشون رو برای رقابت در بازار آماده کنند و سودآوری داشته باشند. وقتی به این کارها فکر می‌کنید، متوجه می‌شید که هر یک از این وظایف، جزئیات و چالش‌های زیادی رو در خودش داره!

در سازمان‌های بزرگ‌تر، به تعداد بیشتری از مدیران نیاز هست. مثلاً در یک شرکت چند ملیتی که در چندین کشور شعبه داره، ممکنه هزاران مدیر در حال فعالیت باشن تا همه جنبه‌های مختلف رو کنترل کنند. در واقع، هرچقدر سازمان بزرگ‌تر بشه، نیاز به مدیریت بیشتر و تخصصی‌تر هم داره تا بتونه به بهترین نحو ممکن به اهدافش برسه.

سیستم مدیریت کسب و کار چیست؟

سیستم مدیریت کسب و کار چیست؟

برای اینکه به سوال «مدیریت کسب و کار چیست؟» پاسخ بدیم، بهتره که به مفهوم «ارزش آفرینی» هم اشاره کنیم. هر کسب و کاری برای اینکه ثروت ایجاد کنه، باید یک نوع ارزش افزوده به مشتری‌هاش ارائه بده. به علاوه، کارکنان هر سازمان هم باید به ارزش‌های مشترکی پایبند باشن تا برای رسیدن به اهداف تلاش کنند. ارزش آفرینی یکی از وظایف مهم مدیران کسب و کاره و تنها مدیران حرفه‌ای به این نکته توجه می‌کنند.

حالا بریم سراغ سیستم مدیریت کسب و کار. مدیران برای اینکه یک کسب و کار رو به خوبی هدایت کنن، باید سیستم‌های مناسبی راه‌اندازی کنن. با ایجاد یک سیستم کارآمد، هرکسی توی سازمان می‌دونه که چه وظایفی داره و دیگه نیازی نیست که مدیران همیشه همه چیز رو زیر نظر داشته باشن. یکی از مزایای سیستم‌سازی اینه که می‌شه معیارهایی تعیین کرد تا پیشرفت سازمان رو بسنجیم. اینطوری مدیران می‌تونند بر فرآیندها و نتایج نظارت کنن و تصمیم‌های بهتری بگیرند.

سیستم‌سازی به کسب و کارها کمک می‌کنه که به افراد وابسته نباشند. احتمالاً شما هم شرکت‌هایی رو دیدید که چند نیروی کلیدی داشتن که همه کارها رو انجام می‌دادند و عامل موفقیتشون بودند. وقتی این افراد از سازمان می‌روند، ممکنه هیچ‌کس نتونه جایگزینشون بشه و این موضوع باعث می‌شه کارها روی زمین بمونه یا کیفیت کار کاهش پیدا کنه. سیستم‌سازی می‌تونه از این وضعیت جلوگیری کنه. وقتی یک سیستم منظم وجود داشته باشه، هر فرد می‌دونه که چه وظیفه‌ای رو بر عهده داره و می‌تونه با بهترین بهره‌وری کار کنه. مثلاً در یک رستوران، اگر هر کارمند وظایف مشخصی داشته باشه، مثل پذیرایی، آشپزی یا خدمات مشتری، حتی اگر یکی از کارکنان بره، بقیه می‌تونند بدون مشکل کار رو ادامه بدن و کیفیت خدمات رو حفظ کنند.

اصول مدیریت کسب و کار

اصول مدیریت کسب و کار

اگه بخوای یه شرکت یا کسب‌ و کار رو خوب مدیریت کنی، یه سری اصول هست که باید بدونی. این اصول بهت کمک می‌کنه تا بتونی بهتر برنامه‌ریزی کنی و شرکت رو به سمت موفقیت هدایت کنی.

1- برنامه‌ریزی

تو هر شرکتی برای رسیدن به اهداف، برنامه‌ریزی خیلی مهمه. مثلاً مدیرای بزرگ برای کلیات شرکت مثل بودجه و استراتژی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنن. این برنامه‌ریزی‌ها کمک می‌کنه که همه چیز طبق روال پیش بره و هیچ چیزی از دست نره.

2- جذب و مدیریت منابع انسانی

آدما توی هر شرکتی مهم‌ترین سرمایه‌ان. جذب و مدیریت درست کارمندا یکی از اصلی‌ترین کارای مدیریته. باید محیط کاری خوبی واسه کارمندا درست کنی که با دل و جون کار کنن و از کارشون لذت ببرن. مثلاً تصور کن تو یه شرکتی کار می‌کنی که مدیرش بهت توجه می‌کنه، مشکلاتت رو می‌فهمه و برات راه‌حل پیدا می‌کنه. اینطوری حس می‌کنی که کارت ارزش داره و تو همچین فضایی بهتر کار می‌کنی.

3- سازمان‌دهی فعالیت‌ها و فرایندها

هر کسب‌ و کاری یه سری فعالیت داره که باید درست سازماندهی بشه. مثلاً تو یه شرکت تولیدی، باید از مواد اولیه تا محصول نهایی به خوبی مدیریت بشه که به موقع به دست مشتری برسه. اگه همه چیز منظم باشه، کارا راحت‌تر انجام میشه و میشه نتیجه‌ها رو هم بهتر سنجید.

4- نظارت

یکی از کارای مهم تو مدیریت، نظارت کردنه. مدیرای ارشد معمولاً خودشون کارای مستقیم انجام نمی‌دن، اما باید همیشه حواسشون به کارای کارکنان و روند کارا باشه. مثلاً تو یه شرکت کوچیک، ممکنه خود مدیر نظارت کنه، ولی تو شرکت‌های بزرگ، مدیرای میانی و سرپرستا این کار رو انجام میدن تا کارا رو از نزدیک بررسی کنن.

5- تأمین منابع و مدیریت مالی

اگه فقط پول داشته باشی و ندونی چطوری مدیریتش کنی، نمی‌تونی کسب‌ و کارت رو جلو ببری. از طرفی هم بدون سرمایه، خیلی سخته که کسب‌ و کار موفقی بسازی. مثلاً اگه بخوای یه رستوران راه بندازی، اول باید پول برای تجهیزات، مواد اولیه و حقوق کارکنان داشته باشی. تو مراحل اولیه، بیشتر این هزینه‌ها از سرمایه اولیه میاد، ولی وقتی کسب‌ و کار شروع به کار کرد، درآمد خودش هزینه‌ها رو تأمین می‌کنه.

مدیرای حرفه‌ای دقیقاً می‌دونن چقدر پول دارن و چطوری باید خرجش کنن. مثلاً می‌دونن کدوم بخش از شرکت چقدر بودجه لازم داره و چطوری باید بین بخش‌های مختلف پول رو تقسیم کنن.

6- مدیریت ارتباطات

ارتباطات تو مدیریت خیلی مهمه. یه مدیر خوب باید بتونه با همه، از مشتری‌ها گرفته تا شرکا و تأمین‌کننده‌ها، روابط خوبی داشته باشه. البته هر ارتباطی خوب نیست؛ باید ارتباطی باشه که به نفع هر دو طرف باشه. مثلاً فرض کن تو یه فروشگاه کوچیک کار می‌کنی و با یه تأمین‌کننده خوب رابطه داری. این رابطه باعث میشه مواد مورد نیازت رو به موقع و با قیمت مناسب بگیری و کارات بدون دردسر جلو بره.

به طور کلی، اصول مدیریت کسب‌ و کار خیلی گسترده‌ست و هر کسب‌ و کاری ممکنه جزئیات خاص خودشو داشته باشه، اما این اصولی که گفتیم، پایه‌های اصلی مدیریت هستن که تو هر شرایطی به درد می‌خورن.

نکات کاربردی برای موفقیت در مدیریت کسب و کار

نکات کاربردی برای موفقیت در مدیریت کسب و کار

موفقیت تو مدیریت کسب و کار می‌تونه حاصل خیلی از عوامل باشه، ولی با رعایت یه سری نکات کاربردی، احتمال موفقیت بیشتر می‌شه. در ادامه نکات ساده و عملی رو برات می‌گم که با رعایتشون، می‌تونی کسب و کارت رو بهتر مدیریت کنی:

۱. همدل باش، ولی حد و مرزت رو نگه دار!

با کارمندات رفاقتی برخورد کن و سعی کن رابطه‌تون صمیمی باشه. اما مواظب باش که اونقدر بهشون نزدیک نشی که نتونن مدیریتت رو جدی بگیرن. نه خیلی سرد و دور باش، نه انقدر صمیمی که بخوان سوءاستفاده کنن.

۲. سیستم‌سازی کن، نه نظارت!

به جای اینکه هر روز و هر لحظه بالا سر کارمندات باشی، یه سیستم درست کن که خودش کارها رو پیش ببره. اینطوری هم وقتت آزاد می‌شه و هم می‌تونی به مسائل بزرگ‌تر و مهم‌تر برسی.

۳. داده‌ها مثل طلا هستن، حواست بهشون باشه!

هر چیزی که توی کسب و کارت می‌گذره رو ثبت کن و یه روش درست برای بایگانی اطلاعات داشته باش. این داده‌ها بهت کمک می‌کنن که بفهمی چی به درد کسب و کارت می‌خوره و چی نه. مثلاً وقتی ببینی محصول X بیشتر فروخته، می‌فهمی که باید تمرکزت رو بیشتر روی اون بذاری.

۴. از رقبا عقب نیفت، ولی باهاشون هم نجنگ!

رقبا رو زیر نظر بگیر، ولی نیازی نیست که هر روز باهاشون رقابت کنی. تحلیل کن که چیکار می‌کنن، اما تمرکز اصلیت رو روی کسب و کار خودت بذار.

۵. آینده رو ببین، جلوتر از بقیه حرکت کن!

سعی کن تهدیدها و فرصت‌های پیش روت رو زودتر از بقیه تشخیص بدی. با این کار، هم زودتر از رقبا از فرصت‌ها استفاده می‌کنی و هم می‌تونی تهدیدها رو قبل از اینکه به مشکل تبدیل بشن، رفع کنی.

۶. خلاق باش و خارج از چارچوب فکر کن!

گاهی اوقات لازم نیست همه کارها رو مثل بقیه انجام بدی. خلاقیت داشته باش و از راه‌های جدید و نوآورانه استفاده کن. مثلا فرض کن یه رستوران داری، شاید تصمیم بگیری یه غذای جدید که هیچ رستوران دیگه‌ای نداره به منو اضافه کنی. اینطوری مشتری‌ها جذب خلاقیتت می‌شن.

۷. کیفیت و قیمت همیشه مهمه!

یادت نره که هدف اصلی تو باید ارائه بالاترین کیفیت با قیمت مناسبی باشه. بازار پر از محصوله، ولی اونی که بهترین کیفیت رو با قیمت مناسب بده، برنده‌ست.

۸. سبک مدیریتی خودت رو بساز!

یاد بگیر که چطور خودت مدیر باشی و یه سبک منحصر به خودت داشته باشی. الگوبرداری از بقیه خوبه، ولی تقلید نه! اگه می‌خوای موفق باشی، باید امضای خودت رو توی مدیریت داشته باشی.

۹. تغییرات رو آروم و مداوم ایجاد کن!

هیچ کسب و کاری یک شبه رشد نمی‌کنه. صبور باش و تغییرات رو قدم به قدم و پیوسته پیاده کن. مثلا اگه می‌خوای یه خط تولید جدید راه بندازی، از یه محصول شروع کن و کم‌کم گسترشش بده.

۱۰. یادگیری رو متوقف نکن!

مدیرای موفق همیشه در حال یادگیری هستن. تکنیک‌های جدید رو یاد بگیر و خودت رو به‌روز نگه دار. علم مدیریت مثل یه دریای بی‌پایانه؛ همیشه یه چیز جدید برای یاد گرفتن وجود داره. اگر هم نیاز به مشاوره فروش و کسب و کار داری متخصصان دالب می تونن به تو کمک کنن و بهترین مشاوره رو مطابق با بازار کار شما و برای رشد کسب و کارت بهت بدن.

چطور مدیریت کسب و کار رو یاد بگیریم؟

چطور مدیریت کسب و کار رو یاد بگیریم؟

وقتی می‌خوای مدیریت کسب و کار رو یاد بگیری، شاید اول به دوره‌های MBA و DBA فکر کنی. این دوره‌ها خوبن، ولی یادگیری تئوری فقط بخشی از مسیر مدیریته. مهم‌تر از همه، یادگیری تجربی و عملی هست. مثلاً فرض کن توی یه کارگاه ساخت مبلمان کار می‌کنی. بهترین راه اینه که با تجربه و کار عملی یاد بگیری چطور تیم رو مدیریت کنی و چطور به اهداف برسی.

پلتفرم دالب، یه محیط عالی برای کساییه که می‌خوان تو زمینه فروش و مدیریت کسب‌ و کار حرفه‌ای بشن. این پلتفرم دوره‌های مختلفی رو ارائه میده که بهت کمک می‌کنه اصول و فنون فروش رو یاد بگیری و تو شغل‌ت بهتر عمل کنی. اگه دنبال این هستی که تو کار فروش حرفه‌ای‌تر بشی و بتونی به مشتری‌ها بهتر سرویس بدی، دوره‌های دالب می‌تونه بهترین گزینه باشه.

دوره فروش دالب دقیقاً همون چیزیه که برای موفقیت توی کسب و کار نیاز داری. توی این دوره‌ها یاد می‌گیری که چطوری مشتری‌ها رو جذب کنی، چطور باهاشون ارتباط برقرار کنی و محصولات یا خدماتت رو به بهترین شکل بفروشی. اگه می‌خوای یه فروشنده حرفه‌ای بشی و توی کارات رشد کنی، این دوره می‌تونه کمک‌ت کنه که مهارت‌هات رو به‌روز کنی و با تکنیک‌های جدید فروش آشنا بشی. پس اگه دنبال رشد و پیشرفت تو کار فروش هستی، حتماً یه نگاهی به دوره‌های دالب بنداز!

چالش‌های مدیریت کسب و کار چیه؟

 

چالش‌های مدیریت کسب و کار چیه؟

مدیریت کسب و کار به خودی خود سختی‌های زیادی داره، مخصوصاً توی ایران که شرایط اقتصادی ناپایداره و هر روز یه اتفاق جدید می‌افته. حالا چندتا از چالش‌هایی که مدیرای کسب و کار باهاشون دست و پنجه نرم می‌کنن رو برات می‌گم:

  • نظارت مداوم: اگه نتونی یه سیستم کارآمد بسازی، ممکنه مجبور بشی همیشه بالا سر کارمندات باشی تا کار رو درست انجام بدن.
  • کار زیاد و زمان کم: مدیریت کسب و کار اونقدر زمان می‌بره که خیلی از مدیرها وقت نمی‌کنن به زندگی شخصی‌شون برسن.
  • بخش‌های ناکارآمد: گاهی یه بخش از سازمان عملکرد خوبی نداره و پیدا کردن و رفع مشکلش چالش‌برانگیزه.
  • پیش‌بینی‌های اشتباه: خیلی وقت‌ها پیش میاد که مدیرها برنامه‌ریزی می‌کنن، ولی همه چیز اونجوری که فکر می‌کردن پیش نمی‌ره.
  • نیروی کار متخصص: پیدا کردن کارکنان ماهر و باوجدان، مخصوصاً تو ایران، یه چالش بزرگه.
  • عدم توانایی تفویض اختیار: بعضی وقتا مدیرها نمی‌تونن ایده‌هاشون رو به تیم منتقل کنن و مجبور می‌شن خودشون کار رو انجام بدن.
  • نبود استراتژی مشخص: بعضی مدیرها بدون برنامه و هدف مشخص، کسب و کار رو جلو می‌برن و نتیجه‌اش این می‌شه که کسب و کار تو دریای رقابت غرق می‌شه.

با توجه به این چالش‌ها، می‌تونی با آمادگی و آگاهی، کسب و کارت رو بهتر مدیریت کنی و به سمت موفقیت حرکت کنی.

سبک‌های مختلف مدیریت کسب و کار

سبک‌های مختلف مدیریت کسب و کار

خیلی‌ها فکر می‌کنند فقط یک نوع سبک مدیریت وجود داره، ولی باید بگم که مدیریت هم مثل هر کار دیگه‌ای سبک‌ها و مدل‌های مختلف داره. بیایید به چندتا از این مدل‌های معروف نگاهی بندازیم:

  1. مدیریت استبدادی: این سبک برای مدیرهایی هست که دوست دارن همه چیز دست خودشون باشه و به بقیه کمتر حق تصمیم‌گیری می‌دن. مثل فرمانده‌ای که همه دستورات رو خودش می‌ده و انتظار داره سریع اجرا بشه.
  2. مدیریت دموکراتیک: این مدل، سبک مدیرهایی هست که به نظرات بقیه اهمیت می‌دن و تصمیم‌گیری‌ها رو با مشارکت کارکنان انجام می‌دن. تو این سبک، کارکنان هم تو تصمیم‌ها نقش دارن.
  3. مدیریت بدون مداخله: این سبک برای وقتی هست که مدیر اجازه می‌ده تیم خودش کارها رو پیش ببره و خیلی دخالتی نمی‌کنه، به‌خصوص وقتی که کارمندان خودشون حرفه‌ای و خودکفا باشن.

مدیریت کسب و کار چطور دسته‌بندی می‌شه؟

وقتی یه شرکت بزرگ باشه، فقط یک نفر مدیر نیست! هرکسی بخشی از کار رو مدیریت می‌کنه. مثلا:

  • مدیر مالی: حساب و کتاب‌ها دستشه. حواسش به اینه که درآمد و خرج شرکت چطور پیش می‌ره.
  • مدیر منابع انسانی: اوضاع کارکنان رو زیر نظر داره، از استخدام تا رضایت شغلی.
  • مدیر فروش و بازاریابی: استراتژی‌های فروش و تبلیغات شرکت رو می‌چینه.
  • مدیر IT: همه کارهای فناوری و سیستم‌های کامپیوتری رو هندل می‌کنه.

وظایف مدیر کسب و کار چیه؟

وظایف مدیر کسب و کار چیه؟

حالا مدیر باید چه کارهایی انجام بده؟ به طور کلی، مدیر باید سازمان رو هدایت کنه تا به اهدافش برسه. برای این کار لازمه چندتا از وظایف کلیدی رو خوب اجرا کنه:

  1. مراقبت از کارکنان: هم نیازهای کاریشون رو بشناسه و هم تلاش کنه که رضایت شغلی اون‌ها بالا بره. یعنی حال خوب کارمندها، یعنی حال خوب شرکت.
  2. تدوین اهداف و برنامه‌ریزی: هر کسب و کاری باید هدف‌هایی داشته باشه که بر اساس اون‌ها جلو بره. مدیر باید این هدف‌ها رو مشخص کنه و مسیر دستیابی بهشون رو بسازه.
  3. تصمیم‌گیری‌های کلیدی: این مورد شامل همه چیز می‌شه، از بودجه‌بندی گرفته تا استخدام یا اخراج افراد. برای مثال، وقتی یه بخش از شرکت ضعیف کار می‌کنه، مدیر باید ببینه چه تغییری لازمه و سریع تصمیم بگیره.

مدیریت در شرکت‌های مختلف چطور متفاوته؟

مدیر بودن تو یه کارخانه با مدیر بودن تو یه شرکت خدماتی خیلی فرق داره. توی کارخانه، مدیر باید روی خط تولید نظارت کنه تا همه چی دقیق پیش بره. ولی توی یه شرکت خدماتی، تمرکز اصلی روی بهینه کردن خدماتی هست که ارائه می‌شه. مثلا، اگر تو یه شرکت خدماتی کار می‌کنی، باید بیشتر حواست به مشتری‌ها و کیفیت خدمات باشه.

چه مهارت‌هایی برای مدیر شدن لازمه؟

چه مهارت‌هایی برای مدیر شدن لازمه؟

حالا که فهمیدیم مدیر چه کارهایی باید بکنه، بیایید ببینیم برای اینکه یه مدیر موفق باشیم، چه ویژگی‌هایی لازمه:

  • خلاقیت و فکر باز: باید بتونی راه‌حل‌های جدید پیدا کنی. مثلا وقتی فروش افت می‌کنه، باید بتونی یه راه جدید برای بازاریابی پیدا کنی.
  • دقت و توجه به جزئیات: جزئیات کوچیک می‌تونن نتایج بزرگ داشته باشن. مثلا یه تغییر کوچک در فرایند کاری می‌تونه بهره‌وری کل شرکت رو بالا ببره.
  • آینده‌نگری: همیشه چند قدم جلوتر از بقیه باشی و تهدیدها و فرصت‌ها رو زودتر ببینی.
  • مهارت‌های مذاکره: گاهی لازمه که برای بستن قرارداد یا حل اختلافات با دیگران مذاکره کنی.
  • نظم و برنامه‌ریزی: بدون یه برنامه منظم و دقیق، نمی‌شه کارها رو به بهترین شکل ممکن جلو برد.
  • مدیریت بحران و استرس: وقتی شرایط سخت می‌شه، باید بتونی آرامش خودت رو حفظ کنی و با دقت تصمیم بگیری.
  • مدیریت زمان: بدون مدیریت درست زمان، ممکنه کارهای مهم از دستت در بره.

همه این مهارت‌ها با تجربه و یادگیری به دست میان. هر چقدر بیشتر تجربه کنی، بهتر می‌تونی مشکلات و چالش‌های مدیریت رو هندل کنی.

سخن پایانی 

مدیریت کسب و کار یعنی همه کارهایی که باید انجام بدی تا یه شرکت یا سازمان به درستی کار کنه و به هدف‌هاش برسه. به زبون ساده، مدیر کسیه که از منابعی مثل پول، افراد، زمان و تکنولوژی استفاده می‌کنه تا کارها رو جلو ببره و همه چیز سر جاش باشه.

برای مثال، یه مدیر باید بفهمه چی کم داریم، کی رو باید استخدام کنیم، چقدر بودجه نیاز داریم، چه تصمیم‌هایی بگیریم که کارمون بهتر پیش بره و اینکه چطور باید با بقیه تیم کار کنیم تا همه راضی باشن و شرکت موفق باشه. در واقع، مدیریت کسب و کار همون کاریه که باعث می‌شه همه چیز به خوبی و خوشی بچرخه و همه از کارشون راضی باشن.

امتیاز شما
آموزش رایگان فروش » مدیریت کسب و کار چیست؟
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونی این سبک محتوا رو داخل ایمیلت دریافت کنی
مام از هرزنامه بدمون میاد پس ایمیلی نمیفرستیم که خودمونم دوست نداریم