مشاوره تلفنی
ورود

دوره جامع آموزش فروش و فروشندگی

دوره تخصصی صفر تا صد کارشناس فروش

درخواست مشاوره رایگان

شماره تماس خود را وارد نمایید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

کارشناس فروش پر درآمد ترین روش کارمندی در سراسر دنیاست. تنها شغلیه که امکان دریافت پورسانت از یک کسب و کار رو داره و در خیلی از وقت ها از صاحب یک کسب و کار کوچک درامد بهتری داره. در این دوره، صفر تا صد آموزش تبدیل شدن به یک کارشناسی فروش حرفه ای رو یاد میگیرید. که بلافاصه بعد از دوره میتونید در مجموعه های متوسط و بزرگ استخدام بشید که حداقل 2 برابر هزینه دوره، حقوق ثابت دریافت کنید (تازه بدون پورسانت!)
دوره کارشناس فروش برای کسانی طراحی شده که آمادگی دارند مهارت های فروش خود را به سطح بالاتری برسانند. چه به تازگی وارد دنیای فروش شده باشید و چه سال‌ها در آن بوده‌اید، این دوره به شما کمک می‌کند تا توانایی‌های خود را تقویت کنید و به شما اعتماد به‌نفس برای بستن معاملات را می‌دهد. ما می دانیم که فروش چیزی بیش از صحبت کردن با مشتریان است – این در مورد ارتباط با آنها، درک نیازهای آنها و ارائه راه حل های واقعی است. این دوره به آرامی شما را از طریق کل این فرآیند راهنمایی می کند و اطمینان می دهد که نه تنها آماده هستید بلکه واقعاً برای موفقیت جلو می روید.
در طول دوره، شما سفری را آغاز خواهید کرد که همه چیز را از پیدا کردن مشتریان بالقوه گرفته تا ایجاد روابط بلندمدت با آنها را در بر می گیرد. این چیزی بیش از فروش است. این در مورد یادگیری نحوه تعامل با مردم به روشی است که اعتماد ایجاد کنید و آنها را به بازگشت دعوت کنید. ما به سراغ تکنیک‌های عملی می‌رویم که می‌توانید فوراً از آن‌ها استفاده کنید، و همچنین روان‌شناسی عمیق‌تر پشت این که چرا مشتریان تصمیم‌گیری می‌کنند را بررسی خواهیم کرد. با استفاده از این دوره، شما نه تنها مهارت ها را به دست خواهید آورد، بلکه بینشی را کسب خواهید کرد که فروشندگان عالی را متمایز می کند.
آنچه دوره کارشناسی فروش دالب را متمایز می کند، ترکیبی از استراتژی های فروش مدرن و کلاسیک است. ما اینجا هستیم تا به شما نشان دهیم که چگونه جدیدترین فناوری، داده‌ها و ابزارهای دیجیتال می‌توانند رویکرد شما را بهبود بخشند، اما همچنین از روش‌های آزموده‌شده و واقعی که آزمون زمان را پس داده‌اند، احترام می‌گذاریم. هدف ما این است که شما را با مجموعه ابزار کاملی از تاکتیک های فروش مسلح کنیم که بتوانید با اطمینان در هر شرایطی از آنها استفاده کنید. شما یاد خواهید گرفت که رویکرد خود را برای انواع مختلف مشتریان تنظیم کنید و بدون زحمت با نیازها و ترجیحات منحصر به فرد آنها تطبیق دهید.
در پایان دوره کارشناس فروش، شما به تکنیک‌هایی فراتر از تکنیک‌های ساده مجهز می‌شوید – ذهنیت یک حرفه‌ای فروش واقعی را خواهید داشت. شما می‌دانید که چگونه با ظرافت به ایرادات رسیدگی کنید، فوریت واقعی را بدون فشار آوردن ایجاد کنید، و تا زمانی که مشتریان خود در تصمیم خود مطمئن شوند، در کنار آنها بمانید. ما معتقدیم که کارشناس فروش بودن فقط به اعداد و ارقام مربوط نمی شود. این در مورد ایجاد یک اثر ماندگار است که باعث می شود مشتریان شما به شما اعتماد کنند.
این دوره پله ای  برای تبدیل شدن به آن نوع متخصص فروش است که نه تنها معاملات را می بندد بلکه روابط معنادار و پایدار ایجاد می کند. فرقی نمی‌کند به دنبال کمیسیون‌های بالاتر، پیشرفت شغلی یا به سادگی تسلط بر هنر متقاعدسازی باشید، ما اینجا هستیم تا از رشد شما در هر مرحله حمایت کنیم.

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان شرکت در دوره ها با ما تماس بگیرید.

دوره غیر حضوری

امکان شرکت در دوره با بالاترین کیفیت از همه جا با موبایل یا لپ تاب

آموزش جامع

جامع ترین دوره آموزش فروش از مقدمات مارکتینگ تا فرآیند استخدام

آموزش کاربردی

تمام سر فصل ها طوری طراحی شدن که شما بعد از دوره استخدام شوید

3 ماه پشتیانی رایگان

3 ماه بعد از اتمام دوره و زمان حضور شما در سمت کارشناس فروش مشاوره رایگان حین کار دریافت کنید

در دوره کارشناس فروش، به یک برنامه درسی غنی می پردازید که برای تجهیز شما به مهارت های اساسی فروش طراحی شده است. مواردی که می توانید از مدیران فروش دالب انتظار یادگیری داشته باشید:

شما کل فرآیند فروش را کاوش خواهید کرد – از جستجو و تولید سرنخ تا بسته شدن و پیگیری. درک هر مرحله به شما کمک می کند تا با اطمینان خاطر در چشم انداز فروش حرکت کنید.

ما بر تسلط بر مهارت های ارتباط کلامی و غیرکلامی تمرکز خواهیم کرد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه فعالانه گوش دهید، سؤالات درست بپرسید و ارزش پیشنهادی خود را به گونه ای بیان کنید که با مشتریان طنین انداز شود.

عوامل روانشناختی موثر بر تصمیمات خرید را کشف میکنید. با درک این که چه چیزهایی می تواند مشتریان را هدایت کند، برای تطبیق رویکرد خود و برآورده کردن نیازهای آنها مجهزتر خواهید شد.

تکنیک هایی را برای رسیدگی به اعتراضات رایج به دست خواهید آورد. یادگیری تبدیل چالش ها به فرصت به شما قدرت می دهد تا با مشتریان بالقوه اعتماد دهید و با آن ها ارتباط برقرار کنید.

ابزارها و تکنیک‌های فروش مدرن، از جمله فروش اجتماعی و تجزیه و تحلیل داده‌ها را کاوش کنید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از فناوری برای ساده کردن فرآیند فروش خود و افزایش دسترسی خود استفاده کنید.

با تاکید بر اهمیت ارتباطات طولانی مدت، استراتژی هایی را برای تقویت روابط با مشتری یاد خواهید گرفت. این شامل روش‌های پیگیری مؤثر و چگونگی حفظ تعامل در طول زمان است.

ما شما را در فرآیند تعیین اهداف فروش واقعی و ایجاد برنامه های عملی برای دستیابی به آنها راهنمایی می کنیم. شما یاد خواهید گرفت که چگونه پیشرفت خود را اندازه گیری کنید و استراتژی های خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

در نهایت، تکنیک های مختلف بسته شدن را پوشش خواهیم داد، که به شما کمک می کند رویکرد مناسب را برای موقعیت های مختلف پیدا کنید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه احساس فوریت ایجاد کنید و در عین حال به فرآیند تصمیم گیری مشتری احترام بگذارید.

در پایان دوره، شما به مجموعه ای جامع از مهارت ها مجهز خواهید شد که شما را به یک کارشناس فروش حرفه ای و موثر تبدیل می کند.

دوره کارشناس فروش برای هر کسی که مشتاق ارتقای مهارت های فروش خود و رشد کسب و کار است، عالی است، چه تازه کار خود را شروع کرده اید و چه به دنبال ارتقاء تخصص خود هستید. این برای متخصصان فروش، کارآفرینان، و حتی کسانی که در بازاریابی حضوری انجام میدهند و در مقابل مشتری هستند و می‌خواهند با مشتریان ارتباط بهتری برقرار کنند و نتایج را به دست آورند، ایده‌آل است. اگر آماده باز کردن رازهای فروش موفق هستید و تصمیم دارید استراتژی‌های عملی را یاد بگیرید دوره کارشناس فروش می‌توانید فوراً شما را وارد بازار فروش بی نهایت کند. به ما بپیوندید تا اعتماد به نفس و دانش خود را برای برتری در بازار رقابتی امروز به دست آورید

بازار کار برای فروشندگان حرفه ای در حال رونق است و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت نشان نمی دهد. شرکت‌ها در تمام صنایع دائماً به دنبال کارشناسان فروش ماهر هستند که بتوانند درآمد کسب کنند و روابط قوی با مشتری ایجاد کنند. گذراندن دوره کارشناس فروش نه تنها مهارت های شما را افزایش می دهد بلکه شما را در بازار کار بسیار رقابتی می کند. با درک کامل تکنیک‌های فروش مدرن و استراتژی‌های تعامل با مشتری، به خوبی آماده خواهید بود تا خواسته‌های کارفرمایان و یا کسب و کار خود را برآورده کنید و در یک زمینه شلوغ برجسته شوید. امروز روی آینده خود سرمایه گذاری کنید و در را به روی فرصت های شغلی هیجان انگیز باز کنید!

دوره کارشناس فروش دالب به چند دلیل قانع کننده، برجسته است. ابتدا، ما یک رویکرد عملی ارائه می‌دهیم که اطمینان می‌دهیم می‌توانید فوراً آنچه را که یاد می‌گیرید در سناریوهای دنیای واقعی اعمال کنید. برخلاف سایر دوره ها، برنامه درسی ما به طور مداوم به روز می شود تا آخرین روندها و فناوری های صنعت را منعکس کند و شما را از منحنی جلوتر نگه می دارد.

علاوه بر این، ما بر یادگیری شخصی، ارائه بازخورد و پشتیبانی مناسب برای کمک به رشد، با سرعت بالای شما تأکید می کنیم. متخصصان باتجربه ما، بینش های واقعی و داستان های موفقیت کسب و کارها را به ارمغان می آورند و درس ها را برای شما قابل فهم و جذاب می کنند. با تمرکز بر ایجاد روابط پایدار و ارتباطات موثر با مشتریان خود، مهارت هایی را در شما توسعه خواهیم داد که شما را در چشم انداز فروش رقابتی متمایز می کند. به ما بپیوندید تا یک یادگیری متحول کننده را تجربه کنید که واقعاً شما را برای موفقیت آماده می کند!

پس از ثبت نام در دوره کارشناس فروش دالب، یک کارت گارانتی جامع دریافت خواهید کرد که تعهد ما به تجربه یادگیری شما را مشخص می کند. این کارت به عنوان تضمینی برای شما از کیفیت دوره است و شامل جزئیاتی در مورد ضمانت رضایت ما است و به شما امکان می دهد در سرمایه گذاری خود اطمینان داشته باشید.

علاوه بر این، پشتیبانی آموزشی ما فراتر از کلاس درس است. شما به منابع در حال انجام دسترسی خواهید داشت، از جمله وبینارها، جلسات مربیگری انفرادی، و یک انجمن اجتماعی پر جنب و جوش که در آن می توانید سؤالات خود را بپرسید و بینش خود را با سایر شرکت کنندگان و مدرسان به اشتراک بگذارید. ما وقف موفقیت شما هستیم و اینجا هستیم تا در هر مرحله از شما حمایت کنیم!

وبینارها و بخش های رایگان سایت دالب از مدرسین و مدیران فروش که در این زمینه تخصص و تجربه بسیار بالایی دارند تشکیل شده است اما کلاس ها به نحوی طراحی شدن که بعد از جلسه اول اگر به هر دلیلی علاقه به ادامه گذراندان دوره نداشته باشید 100 درصد وجه دوره عودت داده خواهد شد.
ما به کیفیت دوره کارشناس فروش خود افتخار می کنیم و تضمین رضایت، را برای اطمینان از دریافت ارزش استثنایی ارائه می دهیم. دوره ما توسط متخصصان با تجربه اداره می شود و اطمینان می دهیم که محتواهایی که دریافت می کنید هم مرتبط و هم کاربردی است.
اگر پس از اتمام دوره، احساس کردید که انتظارات شما را برآورده نکرده ایم، ما ضمانت بازگشت وجه را در مدت زمان مشخص ارائه می دهیم. ما همچنین پشتیبانی مستمری از جمله دسترسی به منابع و ارتباط با مدیران را ارائه می دهیم، بنابراین می توانید مدت ها پس از پایان دوره به رشد و شبکه سازی ادامه دهید. موفقیت شما اولویت ما است و ما متعهد هستیم که به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کنیم!

تمام کلاس ها به صورت انلاین برگزار خواهد شد که با توجه به کلاس بندی شما زمان و نحوه حضور در کلاس ها به شما آموزش داده خواهد شد. توجه کنید این یک کلاس انلاین است و ویدئو ضبظ شده نیست

چی یاد میگیرم؟

چند جلسه اول دوره فروش:

چند جلسه اول بهتون مارکتینگ یاد میدیم بیشتر کلیات میگیم و سعی میکنیم شما با اصطلاحات تخصصی این بخش، مسیر ها و کانال های مارکتینگ و نحوه تعامل با تیم مارکتینگ رو بهتون آموزش میدیم این بخش مهمه برای اینکه بازخورد شما به تیم مارکتینگ به بهبود روند فروش هم کمک میکنه. این بخش هم از صفر صفر صفر شروع مکینیم پس نگران نباشید

چند جلسه دوم مبانی فروش:

در بخش دوم  به اصول فروش، معرفی روش های فروش، روش های متقاعد سازی، تکنیک های فروش و…

چند جلسه سوم دوره فروش:

در جلسات میانی دوره بیشتر به سوگیری های شناختی افراد در خرید میپردازیم و سعی مکینیم با تمرین انواع فروش محصول و خدمات رو با هم یاد بگیریم

جلسات پایانی دوره فروش:

در جلسات پایانی جمع بندی دوره و راهنمای برای جذب و استخدام به عنوان کارشناس فروش در شرکت های مختلف رو به شما آموزش میدیم. نحوه رزومه نویسی، مدل مصاحبه و… در این بخش ها انجام میشه

بعد از دوره:

بعد از دوره ما تا 3 ماه هفتگی جلسات انلاین برگزار میکنیم تا بچه هایی که استخدام نشدن رو کمک کنیم استخدام بشن  و سایر دوستان رو برای فروش محصول یا خدمتشون راهنمایی کنیم.

درخواست مشاوره رایگان

شماره تماس خود را وارد نمایید تا مشاوران مرکز در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

ثبت نام دوره کارشناس فروش

قیمت اصلی دوره
۱۲.۹۹۰.۰۰۰ تومان
پرداختی شما با 50% تخفیف
(تعداد و مدت خیلی محدود)
۵,۹۷۰,۰۰۰ تومان
(با امکان اقساط)
برای پرداخت و ثبت سفارش بر روی دکمه زیر کلیک کنید

بعد از پرداخت و ثبت سفارش، همکاران ما با شما تماس میگیرند و فرایند شروع دوره ها رو برای شما توضیح میدن

استخدام کارشناس فروش

آغاز هر کسب و کری با تامین محصول و یا تعریف خدمات شروع میشه پله دوم همیشه بحث فروش و مارکتینگه که مطرح میشه کارشناس فروش  در تمامی مشاغل نیاز کسب وکار ها است از یک مغازه ساده تا هلدینک های بزرگ همه به کارشناس فروش نیاز مندند در زیر چند تا از آگهی های شرکت های مختلف رو برای نمایش گذاشتیم. برای بررسی لحظه ای به سایت های کاریابی سر بزنید و کارشناس فروش رو جست و جو کنید.

کارشناس فروش

ادامه مطلب

کارشناس فروش یکی از مهم‌ترین مهره‌های هر شرکتیه. کارش کلیه و باید یه سری مهارت‌ها رو یاد بگیره تا توی کارش بدرخشه. اگه یه شرکت کارشناس فروش حرفه‌ای داشته باشه، فروش و سودش میره بالا و در نتیجه شرکت رشد می‌کنه. برای اینکه یه کارشناس فروش حرفه‌ای بشی، کلی دوره هست که می‌تونی شرکت کنی و مهارت های خودت رو افزایش بدی تا به بهترین شکل ممکن تو کارت بدرخشی. ما اینجا می‌خوایم بهترین دوره‌ها رو بهت معرفی کنیم که دیگه وقتت رو برای گشتن و پیدا کردن هدر این دوره ها ندی.

کارشناس فروش یعنی چی و چه وظایفی داره؟

کارشناس فروش، همون کسیه که مسئولیت فروش محصولات یا خدمات یه شرکت رو به عهده داره. این آدم توی یه شرکت یا سازمان مشغول کاره و وظیفه‌ش اینه که محصولات رو بازاریابی کنه و به مشتری‌ها بفروشه. گاهی ممکنه بهش نماینده فروش یا مشاور فروش هم بگن.

وظایف کارشناس فروش چیه؟

  • شناخت بازار و مشتری‌ها: باید بفهمی که مشتری‌ها دنبال چی هستن و بازار چه نیازی داره.
  • اطلاعات کامل محصولات: باید بتونی همه‌چیز رو درباره محصول یا خدماتی که داری می‌فروشی، به مشتری توضیح بدی.
  • برنامه‌ریزی و استراتژی: باید یه نقشه خوب برای فروش بچینی و بدونی چطور باید بری جلو.
  • ارتباط با مشتری: باید بلد باشی چطور با مشتری‌ها حرف بزنی، رابطه خوبی باهاشون برقرار کنی، و اعتمادشون رو جلب کنی.
  • مذاکره: قیمت‌ها رو باید با مشتری‌ها به شکلی که همه راضی باشن، ببندی.
  • افزایش فروش و رضایت مشتری: باید کاری کنی که مشتری از خریدش راضی باشه و بعداً هم دوباره برگرده.

کارشناس‌های فروش معمولاً خیلی با مشتری‌ها در ارتباط هستن و یکی از کلیدهای اصلی موفقیت هر کسب و کاری به حساب میان. این افراد باید ارتباط‌گیری خوبی داشته باشن، تو مذاکره حرفه‌ای باشن و دربارۀ محصولاتی که می‌فروشن اطلاعات کافی داشته باشن.

آموزش فروش

به عنوان مثال:
فرض کن یه مغازه موبایل‌فروشی داری. یه مشتری میاد دنبال یه گوشی با کیفیت خوب ولی قیمت مناسب. تو باید بدونی چه مدلی بهش معرفی کنی، قیمتش رو چطور باهاش ببندی و کاری کنی که از خریدش راضی باشه و بعداً برای خرید لوازم جانبی یا گوشی جدید دوباره بیاد پیش تو.

به زبون ساده، یه کارشناس فروش باید بتونه با مشتری‌ها ارتباط برقرار کنه، محصول یا خدمات رو به بهترین شکل ممکن معرفی کنه، مذاکره کنه و در نهایت فروشی داشته باشه که هم مشتری خوشحال باشه و هم کسب و کارت پیشرفت کنه!

چرا باید آموزش فروش ببینیم؟

خیلی از آدم‌ها تو رشته‌ای که درس خوندن کار نمی‌کنن، تو ایران این قضیه بیشتر هم به چشم می‌خوره. حالا حتی اگه تو حوزه فروش یا کسب‌وکار هم تحصیل کرده باشی، خودت می‌دونی که چیزایی که تو مدرسه و دانشگاه ایران یاد می‌دن، معمولاً قدیمی هستن و نیازهای علم امروز رو برآورده نمی کنن. مثلا اینترنت تازه ۲۰ ساله وارد زندگیمون شده، شبکه‌های اجتماعی هم زیر ۱۰ ساله که حسابی گسترش پیدا کردن. حالا اگه بخوای فقط به اطلاعات قدیمی‌ت تکیه کنی و دنبال آموزش‌های جدید نری، احتمالاً تو فروشندگی به جایی نمی‌رسی و در بهترین حالت، دخل و خرجت با هم جوره!

آموزش فروش چیه و چرا مهمه؟

آموزش فروش یعنی اینکه فروشنده‌ها مهارت‌ها، اطلاعات و رفتارشون رو ارتقا بدن تا بتونن فروش بیشتری داشته باشن. این آموزش‌ها بیشتر روی تقویت مهارت‌های فروشندگی تمرکز داره.

شاید فکر کنی که فروشندگی نیازی به آموزش نداره و هر کسی می‌تونه وارد این کار بشه. ولی جالبه بدونی که ارزش جهانی بازار آموزش فروشندگی چیزی حدود 4.6 میلیارد دلاره! این یعنی آموزش فروشندگی خیلی جدیه و اگه می‌خوای توی این کار موفق باشی، باید روی یادگیری خودت سرمایه‌گذاری کنی و بهتره که بدونی پلترفرم دالب، این موقعیت رو برات فراهم کرده که هزینه ای بسیار کم بتونی پول پارو کنی و به موفقیت های بزرگ زندگیت دست پیدا کنی فقط کافیه تو دوره کارشناس فروش دالب شرکت کنی تا این مهارت ها تو مشتت باشه.

فرض کن می‌خوای توی فروش موفق بشی ولی هیچ دوره‌ای رو نرفتی، این مثل این می‌مونه که بخوای بدون اینکه رانندگی بلد باشی، بشینی پشت فرمون!

دوره‌های لازم برای کارشناس فروش

کارشناس فروش باید بتونه محصول یا خدمات رو خوب به مشتری معرفی کنه، با مشتری‌ها مذاکره کنه و با اون ها ارتباط برقرار کنه و نیازهای مشتری رو به خوبی شناسایی و درک کنه و اون رو در دراز مدت متعهد به خدمات شرکت نگه داره. برای همین لازمه که یه سری مهارت‌های لازم رو یاد بگیره تا بتونه تو کارش موفق بشه. درستِ که دوره‌های زیادی برای آموزش وجود داره، ولی ما اینجا چند تا از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین دوره‌ها رو بهت معرفی می‌کنیم.

دوره مدیریت آموزش فروش و بازاریابی

یکی از اصلی‌ترین وظایف کارشناس فروش، بازاریابی و فروش محصول یا خدماته. این مهارت رو معمولاً به طور ذاتی بلد نیستیم و باید یادش بگیریم. به همین خاطر دوره مدیریت آموزش فروش و بازاریابی یه جورایی واسه کارشناسان فروش از دوره‌های واجب به حساب میاد. تو این دوره‌ها یاد می‌گیری چطوری فروش و بازاریابی رو مدیریت کنی و به نتیجه برسی. دوره آموزش فروش و بازاریابی یکی از بهترین و با ارزش ترین دوره های پلتفرم دالب محسوب میشه که میتونه بهت کمک کنه بهترین ورژن خودت رو تو این حرفه نشون بدی با گذروندن این دوره ها موفقیت و کسب درآمد بالا تو مشتته.

دوره فروش حرفه‌ای دالب به درد کی می‌خوره؟

همونطور که احتمالا درست متوجه شدی، بهترین فروشنده‌های دنیا روی یادگیری و ارتقای مهارت‌های فروش‌شون حسابی وقت و انرژی می‌ذارن. اینجوری هم راحت‌تر به تارگت فروش می‌رسن، هم اینکه سود بیشتری به دست میارن.
وقتی توی این مسیر تکنیک‌ها و مهارت‌های فروش رو بهتر یاد بگیری، یه مزیت رقابتی قوی دستت میاد که رقیبات ازش محرومن!

تو دنیای امروز که شرکت‌های بزرگ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای همه جا رو گرفتن، فروشندگی یکی از شغل‌هاییه که می‌تونی با یه آموزش کوچیک واردش بشی و شانس پیدا کردن کار هم توش زیاده. مهارت‌هایی که برای کار فروش نیاز داری رو می‌تونی به روش‌های مختلف یاد بگیری. بعضیا ذاتا تو ارتباط با آدم‌ها و مذاکره عالی‌ان و همون رو تو فروش به کار می‌برن. بعضیا هم توی محیط کار یاد می‌گیرن. یه عده هم باید حتما آموزش فروشندگی رو بگذرونن و از نظر علمی مباحث کارشناس فروش رو بررسی کنن تا به درستی یاد بگیرن. به هر حال، مهم اینه که هر جوری شده تبدیل به یه فروشنده موفق بشی.

دوره فروش حرفه ای فقط مخصوص فروشنده‌ها نیست؛ همه آدم‌هایی که تو بخش فروش و مدیریت فروش یه شرکت یا فروشگاه کار می‌کنن، باید این مهارت‌ها رو یاد بگیرن.

متخصصان فروش کیان؟

متخصصای فروش کسایی‌ان که تو مشاغلی مثل کارشناس فروش، فروش میدانی، نماینده توسعه کسب‌وکار، مدیر اجرایی فروش یا کارشناس خدمات مشتری فعالیت می‌کنن. این افراد توی بخشی یا تمام قسمت‌های چرخه فروش با مشتری سر و کار دارن و باید مهارت‌های فروش رو تو زمینه‌های مختلف قوی کنن.

حالا بسته به نقششون، باید مهارت‌های فروشندگی‌شون رو توی زمینه‌های مختلفی توسعه بدن. مثلاً دوره های آموزش فروشندگی می‌تونن شامل مکالمات فروش، مدیریت استراتژیک، مذاکرات، پیش‌بینی فروش، فروش آنلاین و حتی بالا بردن بهره‌وری شخصی بشه.

یه مثال:

فرض کن تو نماینده‌ی فروش یه شرکت تولید مواد غذایی هستی. اگه مهارت‌های مذاکره و فروش رو بلد نباشی، نمی‌تونی یه مغازه‌دار رو قانع کنی که محصولاتت رو تو فروشگاهش بذاره. ولی اگه تکنیک‌های خوب دوره فروشندگی رو یاد بگیری، خیلی راحت می‌تونی مذاکره کنی و محصولت رو به دست مشتری برسونی.

دوره فروش حرفه ای برای چه کسانی مناسبه؟

دوره فروشندگی حاصل سال‌ها تجربه مدرسین ما تو کار فروشه که سعی کردن یه دید کلی از دوره فروش که به درد افرادی که تمایل دارن دوره فروشندگی حرفه ای رو طی کنن و به مهارت های فروش برسن میخوره:

  • کسایی که عاشق کار فروش تو شرکت‌ها و سازمان‌ها هستن و دوست دارن وارد این حوزه بشن.
  • آموزش فروش و بازاریابی تلفنی و حضوری، برای افرادی که می‌خوان درآمد و موقعیت شغلی‌شون رو ارتقا بدن.
  • سرپرست‌های فروش که مسئول تیم‌های فروش هستن.
  • مدیران ارشدی که خودشون تجربه‌ی مستقیم از فروش ندارن.
  • و در کل هر کسی که دنبال یادگیری مهارت فروشندگیه.

پیش‌نیازهای شرکت در دوره تخصصی کارشناس فروش چیه؟

توی دوره بازاریابی و فروش، همه چیزایی که یه فروشنده برای موفق شدن نیاز داره، کامل توضیح داده می‌شه. یادت باشه، هیچ‌کس از همون اول کامل نیست، باید شروع کنی و مثل هر مهارت دیگه‌ای با تمرین و تجربه توش ماهر بشی. مهم اینه که قدم اول رو برداری.

پیش‌نیازهای این دوره شامل:

  • توانایی حل مسئله: باید بتونی مشکلات رو سریع و هوشمندانه حل کنی.
  • تجربه کار با کامپیوتر: تو فروش امروز، آشنایی با نرم‌افزارها و ابزارهای دیجیتال لازمه.
  • هدفمند بودن: بدون هدف، موفقیت تو فروش خیلی سخت می‌شه.
  • مسئولیت‌پذیری: یه فروشنده باید بتونه مسئولیت کامل کارهاش رو قبول کنه.
  • مهارت‌های ارتباطی و هوش هیجانی: باید بتونی با مشتری ارتباط مؤثر برقرار کنی و حس و حالش رو درک کنی.

یک فروشنده حرفه‌ای باید این مهارت‌ها رو همزمان داشته باشه:

  • جذب مشتری جدید: باید بلد باشی چطور با افراد جدید ارتباط برقرار کنی و اون‌ها رو به سمت خرید هدایت کنی.
  • شور و شوق: اگه خودت برای محصول یا خدماتت هیجان نداشته باشی، چطور انتظار داری مشتری داشته باشه؟
  • کشف مشکلات و نیازها: باید بفهمی مشتری چه دغدغه‌ها و نیازهایی داره تا بتونی بهتر کمکش کنی.
  • پیگیری: توی فروش، پیگیری همه‌چیزه! نباید مشتری رو بعد از اولین ارتباط رها کنی.
  • نهایی کردن فروش: هنر اینه که بتونی در نهایت مشتری رو به خرید برسونی.
  • حفظ ارتباط و ایجاد فروش مجدد: فروشنده‌های خوب فقط یه بار نمی‌فروشن، اون‌ها کاری می‌کنن که مشتری دوباره برگرده.

بعد از دیدن دوره “کارشناس فروش” چه مهارت‌هایی یاد می‌گیریم؟

  • با اصول و تعاریف بازاریابی و فروش آشنا می‌شیم.
  • از 0 تا 100 فرآیند فروش رو یاد می‌گیریم.
  • ابزارها و شاخص‌های مهم فروش رو می‌شناسیم.
  • یاد می‌گیریم که برای متخصص شدن چه مراحلی رو باید طی کنیم.
  • اهمیت زبان بدن، لحن صحبت و انتخاب کلمات رو درک می‌کنیم.
  • با مراحل مختلف فروش آشنا می‌شیم.
  • تکنیک‌هایی یاد می‌گیریم که بهمون کمک کنه کارمون رو بهتر و مؤثرتر انجام بدیم.

یه مثال:
فرض کن تو فروشنده یه شرکت لوازم خونگی هستی و یه مشتری جدید پیدا کردی. اگه ندونی چطور باهاش ارتباط برقرار کنی و نیازش رو کشف کنی، احتمال اینکه خریدی ازت بکنه خیلی پایینه. ولی اگه با تکنیک‌های فروش و پیگیری آشنا باشی، نه تنها می‌تونی یه فروش خوب داشته باشی، بلکه می‌تونی اون مشتری رو برای خریدهای بعدی هم نگه داری.

دورۀ جامع آموزش کارشناس فروش:

این دوره جامع پلتفرم دالب، قراره یه متخصص فروش ازت بسازه. تو این دوره‌ها یاد می‌گیری چطوری وظایف مربوط به فروش رو مثل یه حرفه‌ای انجام بدی و توی کارت کلی پیشرفت کنی.

توی این دوره، به چیزهای مختلفی پرداخته می‌شه، مثل:

  • مهارت‌های حرفه‌ای فروش: چیزهایی که یه نماینده فروش حرفه‌ای باید بلد باشه، از مذاکره گرفته تا بستن قرارداد.
  • مهارت‌های تیمی و فردی بازاریابی: تو هم باید بلد باشی چطور خودت به‌تنهایی بازاریابی کنی، هم با یه تیم خوب همکاری داشته باشی.
  • برنامه‌ریزی بازاریابی: می‌فهمی چطوری باید برای کارهات و بازاریابی برنامه‌ریزی کنی تا همیشه جلوتر از رقبا باشی.
  • معرفی محصولات مرتبط: یاد می‌گیری چطور محصولات و خدماتی که به هم مرتبط هستن رو به مشتری پیشنهاد بدی و نشون بدی که چرا این‌ها به دردش می‌خورن.
  • مشاوره و اعتمادسازی: اگه نتونی اعتماد مشتری رو به خودت و محصولاتت جلب کنی، از خرید منصرف می‌شه. تو این دوره یاد می‌گیری چطور اعتماد مشتری رو جلب کنی.
  • مذاکره با آدم‌های مختلف: هر مشتری یه تیپ شخصیتی داره. تو باید بدونی چطور با هر کدومشون مذاکره کنی تا بتونی فروش رو به نتیجه برسونی.
  • کنترل خشم و مدیریت استرس: بعضی وقت‌ها مشتری‌ها سخت‌گیر و ناسازگار هستن. این دوره بهت یاد می‌ده چطور آروم باشی و با استرس و خشم، مدیریت‌شده برخورد کنی.
  • نیازسنجی مشتری: باید بتونی بفهمی مشتری دقیقاً چی می‌خواد و چه نیازهایی داره تا بتونی پیشنهادهای دیگه‌ای هم بهش بدی و فروش بیشتری داشته باشی.

یه مثال ساده:
فرض کن یه مشتری میاد دنبال خرید یه گوشی موبایل. تو نه تنها باید بهترین گوشی رو بهش معرفی کنی، بلکه باید بفهمی چه لوازم جانبی‌ای ممکنه نیاز داشته باشه، مثل قاب، محافظ صفحه، یا حتی یه هندزفری خوب. اینطوری نه تنها یه گوشی می‌فروشی، بلکه فروش جانبی هم انجام می‌دی و اعتمادش رو جلب می‌کنی تا دفعه بعد هم بیاد سراغت.

تو دوره فروش حرفه ای، مهارت‌هایی که نیاز داری رو یاد می‌گیری تا بتونی با هر مشتری‌ای مثل یه حرفه‌ای رفتار کنی و فروشت رو چند برابر کنی.

هوش هیجانی چطور می‌تونه فروش رو بیشتر کنه؟

هوش هیجانی یعنی اینکه بتونی احساسات خودت و بقیه رو خوب درک کنی و مدیریت کنی. وقتی یه فروشنده هوش هیجانی بالایی داشته باشه، راحت‌تر می‌تونه حس و حال مشتری رو بفهمه و باهاش همدلی کنه. اینجوری مشتری بیشتر بهش اعتماد می‌کنه و احتمال اینکه خرید کنه خیلی بیشتر می‌شه.

مثلاً فرض کن مشتریت اومده تو فروشگاه و به نظر کمی مردده که چی بخره. اگه تو بتونی حسش رو بفهمی، بهش کمک کنی و باهاش ارتباط خوبی برقرار کنی، باعث می‌شی راحت‌تر تصمیم بگیره و ازت خرید کنه. فروشنده‌هایی که هوش هیجانی بالایی دارن، نه تنها تو همون لحظه فروش بیشتری دارن، بلکه می‌تونن یه رابطه بلندمدت با مشتری بسازن و اون مشتری رو تبدیل به یه مشتری وفادار کنن که همیشه ازشون خرید می‌کنه.

با یاد گرفتن این مهارت، نه تنها فروش روزانه‌ات بیشتر می‌شه، بلکه مشتری‌های ثابت و وفاداری هم پیدا می‌کنی که بارها برمی‌گردن تا ازت خرید کنن.

نتیجه‌گیری

تو این مطلب کلی درباره فروش صحبت کردیم و گفتیم چطور می‌تونی یه فروشنده موفق بشی. مهم نیست الان چقدر تجربه داری؛ با یاد گرفتن مهارت‌های فروش و آموزش فروش و بازاریابی می‌تونی به یه فروشنده حرفه‌ای تبدیل بشی. هرچی بیشتر روی این مهارت‌ها کار کنی، فروش بیشتری هم خواهی داشت. به خصوص وقتی یاد بگیری که چطور هوش هیجانی‌ات رو تقویت کنی و با مشتری‌ها بهتر ارتباط بگیری.

در ضمن، اگه به تکنیک‌های بیشتری مثل فروش مکمل یا بیش‌فروشی هم علاقه‌مندی، این دوره‌ها حسابی به دردت می‌خورن.

یه مثال ساده:
فرض کن یه مشتری اومده و داره به یه کفش فکر می‌کنه، اما مطمئن نیست بخره یا نه. اگه تو حسش رو درک کنی و بهش بگی: “می‌دونم انتخاب سخته، ولی این کفش هم راحت و هم بادوامه. خیلی از مشتری‌های قبلی ازش راضی بودن”، احتمال خریدش بیشتر می‌شه چون هم بهش توجه کردی و هم اعتمادش رو جلب کردی.