مشاوره تلفنی
ورود

بهترین اجناس برای فروش اینترنتی

بهترین اجناس برای فروش اینترنتی
ببینید، برای اینکه بتونید توی فروش اینترنتی موفق بشید و سود خوبی به جیب بزنید، اول از همه باید جنس‌هایی رو انتخاب کنید که مردم واقعاً دنبال‌شون هستند. ما این کار رو براتون ساده کردیم و با استفاده از داده‌ها، یه لیست از بهترین و پرفروش‌ترین کالاها برای فروش آنلاین آماده کردیم. اگه می‌خواهید فروشگاه اینترنتی راه بندازید، حتماً این مقاله رو بخونید.
فهرست مطالب
آموزش فروش

بقیه آدم‌ها از فروش آنلاین درآمد خوبی دارند؛ شما چرا نتونید؟ برای اینکه فروشگاه اینترنتی شما موفق باشه، باید حتماً بهترین اجناس برای فروش اینترنتی رو بفروشید که تقاضای زیادی داشته باشن.

توی این مقاله قراره به شما بگیم بهترین کالاهایی که می‌تونید آنلاین بفروشید چی هستن. توی این لیست محصولاتی رو آوردیم که بر اساس تجربه و داده‌های موجود، برای فروش آنلاین عالی هستند.

اگه مثل خیلی‌های دیگه دنبال یه راه برای کسب درآمد از اینترنت هستید، حتماً به فروش اینترنتی فکر کردید. اما سوال اینجاست که چه محصولاتی رو میشه آنلاین فروخت؟ چه چیزهایی توی بازار اینترنتی طرفدار داره؟ و چطور می‌تونید توی این بازار رقابتی موفق بشید؟

مثلاً اگه بخواید از کالاهایی مثل “لوازم خانگی” یا “گوشی‌های هوشمند” آنلاین فروش کنید، باید دقت کنید که این اجناس همیشه مورد توجه هستند و فروش خوبی دارند. ولی شاید بخواید یه قدم جلوتر برید و محصولاتی رو انتخاب کنید که تازه وارد بازار شده و مردم به دنبال‌شون هستن. مثل ابزارهای مخصوص ورزش در خانه که توی دوران کرونا خیلی طرفدار پیدا کردن.

پس حتماً بازار رو خوب بشناسید، روند تقاضا رو در نظر بگیرید، و بهترین اجناس برای فروش اینترنتی رو انتخاب کنید که توی بازار مورد استقبال واقع بشن.

کالاهای فیزیکی بهترین اجناس برای فروش اینترنتی

1- کالاهای فیزیکی بهترین اجناس برای فروش اینترنتی

الان دیگه همه‌چیز به‌صورت آنلاین انجام میشه و بازارهای جهانی به راحتی در دسترس همه هستن. شما می‌تونید از تو خونه بشینید و محصولات یا خدمات خودتون رو به فروش برسونید. این روزها فروش آنلاین دیگه مثل یه اهرم قوی برای رشد کسب‌وکارها شده و باید بگم که اگه آنلاین نباشید، پیشرفت تو دنیای امروز خیلی سخت و تقریبا غیر ممکن میشه.

حالا سوال اینه بهترین اجناس برای فروش اینترنتی کدام اند؟ جواب اینه که انواع مختلفی از کالاها رو میشه آنلاین به فروش رسوند. اینجا به چند نمونه از کالاهای فیزیکی اشاره می‌کنیم که می‌تونید روشون فکر کنید:

  • لباس و اکسسوری
  • لوازم خانه و آشپزخانه
  • لوازم الکترونیکی
  • تجهیزات ورزشی
  • محصولات آرایشی و بهداشتی
  • لوازم سفر و گردشگری
  • اسباب‌ بازی و لوازم کودک
  • مواد غذایی
  • کتاب و محصولات فرهنگی
  • و….

مزایای فروش آنلاین کالاهای فیزیکی

مزایای فروش آنلاین کالاهای فیزیکی

یکی از بزرگ‌ترین مزایای فروش آنلاین اینه که دیگه لازم نیست برای نمایش محصولات، یه فروشگاه فیزیکی اجاره کنید. همه چیز آنلاین هست و شما می‌تونید فقط از طریق اینترنت به مشتری‌ها برسید.

این یعنی دیگه خبری از هزینه‌های اجاره فروشگاه، پرداخت حقوق کارمندها و این جور چیزها نیست. پس می‌تونید محصولات‌تون رو با قیمت مناسب‌تری به فروش برسونید و با تبلیغات مختلف به مشتری‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید.

امکانات اینترنت، اپلیکیشن‌ها و دوربین‌های پیشرفته کمک می‌کنند تا بتونید عکس‌های باکیفیت از محصولات‌تون بگیرید و توضیحات دقیق‌تری بدید. اینطوری خرید آنلاین برای مشتری‌ها جذاب‌تر میشه.

سیستم‌های پرداخت آنلاین و ارسال سریع محصولات هم باعث می‌شن که خرید آنلاین برای مشتری‌ها راحت‌تر و سریع‌تر بشه. حتی فروشگاه‌های بزرگ جهانی و کسب‌وکارهای کوچیک می‌تونن از این امکانات برای فروش به مشتری‌های دنیا استفاده کنند. این یعنی که دیگه وارد دوره جدیدی از تجارت آنلاین جهانی شده‌ایم.

با استفاده از پلتفرم‌های فروشگاهی آنلاین می‌تونید خیلی راحت فروشگاه‌تون رو راه بندازید و مدیریت کنید. سیستم‌های پرداخت آنلاین و ارسال سریع هم کار شما رو خیلی راحت می‌کنن و باعث می‌شن تجربه خرید برای مشتری‌هاتون بهتر بشه. همچنین، با استفاده از ابزارهایی که برای مدیریت کسب و کار و فروشگاه آنلاین دارید، می‌تونید از داده‌های فروش و سییستم سازی فروش و عملکرد فروشگاه استفاده کنید و استراتژی‌های فروش‌تون رو بهتر کنید.

محتوا و آثار هنری بهترین اجناس برای فروش آنلاین

2- محتوا و آثار هنری بهترین اجناس برای فروش آنلاین

الان دیگه فروش آثار هنری و محتوای دیجیتال از طریق اینترنت خیلی رایج شده. هنرمندا و کسایی که محتوا تولید می‌کنن می‌تونن راحت‌تر از هر زمان دیگه‌ای آثارشون رو آنلاین بفروشند. با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین مثل وب‌سایت‌ها، فروشگاه‌های اینترنتی و حتی شبکه‌های اجتماعی، هنرمندا می‌تونن محصولات خودشونو به‌صورت دیجیتال یا حتی فیزیکی به مشتری‌ها برسونن.

اگر شما هم هنرمندید یا محتوای دیجیتال تولید می‌کنید، می‌تونید از این فرصت استفاده کنید و آثار خودتون رو به راحتی بفروشید. برای مثال:

  • موسیقی و فیلم: اگه موزیسینید یا فیلم می‌سازید، می‌تونید آلبوم‌ها یا فیلم‌هاتونو آنلاین بفروشید. مثل یک موزیسین که آلبوم جدیدشو روی سایت خودش می‌فروشه یا یه کارگردان که فیلمش رو به‌صورت آنلاین منتشر می‌کنه.
  • عکس‌ها و تصاویر: اگر عکاسید یا طراح گرافیک، می‌تونید عکس‌ها و تصاویری که گرفتید رو آنلاین به فروش برسونید. مثلاً عکاسی که تصاویر با کیفیت از طبیعت گرفته و اونا رو برای دانلود به فروش می‌رسونه.
  • نقاشی و هنر دیجیتال: اگر نقاش یا طراح دیجیتال هستید، می‌تونید آثار هنری‌تون رو به‌صورت دیجیتال بفروشید. مثلاً نقاشی‌هایی که طراحی کردید رو به‌صورت فایل‌های دیجیتال یا حتی نسخه‌های فیزیکی بفروشید.

این روزها اینترنت این امکان رو برای هنرمندان فراهم کرده که به راحتی آثار خودشونو به دست مشتری‌ها برسونن و به بازارهای جهانی وارد بشن. هیچ چیزی مثل این نمی‌تونه برای رشد کسب‌وکار هنری و محتواهای دیجیتال مناسب باشه.

خدمات آنلاین

3- خدمات آنلاین: بهترین گزینه برای فروش اینترنتی

فروش آنلاین خدمات، این روزها خیلی رایج شده و یکی از بهترین راه‌ها برای ارائه خدمات به مشتری‌هاست. خیلی از کسب‌وکارها با فروش خدمات آنلاین تونستن به‌راحتی مشتری‌های جدید پیدا کنن. حالا فکر کنید شما هم می‌خواید خدمات خودتون رو آنلاین بفروشید؛ اینجا چند نمونه از خدماتی که می‌تونید بفروشید:

  • مشاوره آنلاین: مثلاً مشاوره روان‌شناسی، مشاوره فروش برای کسب و کارها. اگر توی یه زمینه خاص تخصص دارید، می‌تونید از طریق اینترنت مشاوره بدید و با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید.
  • دوره‌های آموزشی آنلاین: مثلاً دوره‌هایی که به مردم یاد می‌دهید چطور برنامه‌نویسی یاد بگیرن یا چطور طراحی گرافیک انجام بدن. می‌تونید کلاس‌های آنلاین برگزار کنید و به‌صورت زنده یا ضبط‌شده در دسترس مردم قرار بدید.
  • خدمات طراحی گرافیک، وب‌سایت و برنامه‌نویسی: اگه طراح گرافیک هستید یا توی زمینه وب‌سایت‌سازی و برنامه‌نویسی کار می‌کنید، می‌تونید پروژه‌ها رو آنلاین قبول کنید و کارها رو به‌صورت دیجیتال تحویل بدید.
  • خدمات بازاریابی دیجیتال: اگر توی دیجیتال مارکتینگ خبره‌اید، می‌تونید به کسب‌وکارها کمک کنید که برندشون رو آنلاین معرفی کنن و توی فضای مجازی دیده بشن و یا به آنهایی که به دنبال این هستند که چگونه دیجیتال مارکتر بشن آموزش دهید.
  • سرویس‌های ابری و ذخیره‌سازی آنلاین: مثلاً اگر سرویس‌هایی برای ذخیره‌سازی فایل‌ها ارائه می‌دید، می‌تونید اون رو به‌صورت آنلاین به مشتری‌ها ارائه کنید.

مزیت بزرگ فروش آنلاین خدمات اینه که شما می‌تونید 24 ساعت شبانه‌روز به مشتری‌هاتون سرویس بدید. مثلاً با استفاده از چت آنلاین، مذاکره تلفنی یا ویدئو کنفرانس می‌تونید به‌راحتی با مشتری‌ها در ارتباط باشید و نیازها یا سوالاتشون رو پاسخ بدید.

تجهیزات و خدمات فناوری

4- تجهیزات و خدمات فناوری: بهترین گزینه برای فروش اینترنتی

یکی از بهترین اجناس برای فروش اینترنتی ، فروش تجهیزات و خدمات فناوری آنلاین است که محبوبیت بالایی در بین مردم دارد چرا که تجربه مشتری اینو ثابت کرده که پس از دریافت خدمات تجربه ای عالی و رضایتی زیاد کسب می کنند.

روز به روز تعداد کسانی که این نوع کالاها رو آنلاین می‌خرن بیشتر میشه. با استفاده از پلتفرم‌های فروش آنلاین، شما می‌تونید تجهیزات و خدمات مختلف رو به مردم از هر نقطه از دنیا ارائه بدید. چند نمونه از این خدمات و تجهیزات فناوری که می‌تونید بفروشید عبارتند از:

  • نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها: مثلاً برنامه‌هایی برای مدیریت کسب‌وکار، آموزش، طراحی یا حتی اپلیکیشن‌های بازی. اگه شما نرم‌افزار یا اپلیکیشن خاصی دارید که می‌تونه به کسب‌وکارها یا کاربران عادی کمک کنه، می‌تونید اون رو به‌صورت آنلاین بفروشید.
  • قطعات کامپیوتری و لوازم جانبی: اگه توی حوزه قطعات کامپیوتر کار می‌کنید، می‌تونید سخت‌افزارهایی مثل پردازنده، حافظه RAM یا کارت گرافیک رو آنلاین به مشتری‌ها بفروشید. همچنین لوازم جانبی مثل موس، کیبورد، هدفون و سایر تجهیزات هم پرتقاضا هستند.
  • خدمات نگهداری و تعمیر تجهیزات: اگه تخصصی توی تعمیر تجهیزات الکترونیکی یا کامپیوتری دارید، می‌تونید خدمات تعمیر و نگهداری آنلاین ارائه بدید. مثلاً تعمیر لپ‌تاپ، گوشی موبایل یا حتی مشاوره برای رفع مشکلات فنی دستگاه‌ها.

مزیت فروش آنلاین این نوع محصولات اینه که شما می‌تونید به راحتی مشتری‌ها رو از همه‌جا جذب کنید. و این که برای این کار نیاز نیست حتماً فروشگاه فیزیکی داشته باشید، همینطور مشتری‌ها از طریق اینترنت می‌تونن خیلی سریع محصول یا خدمات مورد نظرشون رو پیدا کنن.

5- خرید آنلاین لوازم الکترونیکی پر فروش

لوازم الکترونیکی همیشه بازار داغی دارن. مثلاً گوشی‌های موبایل، تبلت‌ها، هدفون‌های بی‌سیم، ساعت‌های هوشمند، یا حتی لوازم جانبی مثل شارژرهای سریع و هارد اکسترنال. این وسایل همیشه محبوبن و چون به روز می‌شن و تکنولوژی‌های جدید وارد بازار میشه، مشتری‌ها همیشه دنبال خریدن اون‌ها هستن. مزیتش اینه که شما می‌تونید مدل‌های جدیدتر رو با قیمت‌های رقابتی عرضه کنید و به راحتی به سود برسید.

پوشاک و اکسسوری‌ها اینترنتی

6- پوشاک و اکسسوری‌ها

یکی از بهترین اجناس برای فروش اینترنتی لباس و اکسسوری است که همیشه فروش خوبی دارن. مردم هر فصل لباس‌های جدید می‌خرن و اکسسوری‌هایی مثل کیف، کفش، ساعت یا جواهرات همیشه جزو انتخاب‌های مهم هستن. فروشگاه‌های آنلاین لباس و اکسسوری می‌تونند مدل‌های خاص و متفاوتی رو ارائه بدن که حتی در فروشگاه‌های فیزیکی پیدا نمی‌شن. وقتی به این نکته توجه کنید که بازار پوشاک آنلاین چقدر بزرگ شده، می‌فهمید که چرا این دسته از اجناس همیشه پر فروش و سودآور هستند.

7- محصولات مراقبت از پوست و مو

محصولات آرایشی و بهداشتی همچنان جزو بهترین اجناس برای فروش اینترنتی هستند. از کرم‌های ضد آفتاب و مرطوب‌کننده گرفته تا شامپوهای تخصصی و محصولات مراقبت از پوست. مردم روز به روز بیشتر به سلامت و زیبایی خودشون توجه می‌کنن و همین موضوع باعث شده که بازار این محصولات رشد زیادی داشته باشه. از اونجایی که این محصولات مصرف مداوم دارند و تکراری هستند، مشتری‌ها همیشه به دنبال خرید دوباره و یا امتحان کردن محصولات جدید هستند.

8- لوازم ورزشی و تجهیزات فیتنس

ورزش و فیتنس حالا دیگه برای خیلی از افراد جزو بخش‌های مهم زندگی‌شونه. از دمبل‌ها و کش‌های مقاومتی گرفته تا تردمیل‌ها و لوازم ورزشی خانگی. با توجه به اینکه خیلی‌ها تمایل دارن توی خونه ورزش کنن یا به باشگاه برن، تجهیزات ورزشی هم فروش خیلی خوبی دارن. این کالاها معمولاً طول عمر بالایی دارن و مشتری‌ها از روی نیاز اون‌ها رو می‌خرن، پس می‌تونه سود خوبی هم داشته باشه.

لوازم ورزشی و تجهیزات فیتنس برای خرید اینترنتی

9- محصولات غذایی خاص و ارگانیک

امروزه خیلی‌ها دنبال خوردنی‌های سالم و ارگانیک هستن. از چای سبز و قهوه‌های خاص گرفته تا مواد غذایی مانند عسل طبیعی، آجیل، یا حتی مکمل‌های غذایی. این محصولات نه تنها به دلیل خواص سالمشون محبوب شدن بلکه چون خیلی از افراد به دنبال انتخاب‌های خاص‌تر هستن، بازار خوبی برای فروش آنلاین این اجناس وجود داره. برای فروش این نوع محصولات می‌تونید از پلتفرم‌های فروش آنلاین استفاده کنید و به راحتی محصولات خودتون رو معرفی کنید.

10- کتاب‌های دیجیتال و دوره‌های آموزشی آنلاین

یکی دیگه از بهترین اجناس برای فروش اینترنتی که بازار خوبی داره، کتاب‌های الکترونیکی و دوره‌های آموزشی آنلاین هستن. این روزها خیلی‌ها برای یادگیری مهارت‌های جدید یا سرگرمی‌های مختلف به دنبال کتاب‌ها و دوره‌های آنلاین می‌رن. شما می‌تونید کتاب‌های الکترونیکی خودتون رو بفروشید یا دوره‌های آموزشی آنلاین در زمینه‌های مختلف مثل برنامه‌نویسی، زبان‌آموزی، عکاسی و … طراحی کنید. این محصولات هیچ محدودیتی در تعداد ندارن و می‌تونید به راحتی به مخاطبان جهانی برسید.

11- اسباب‌ بازی‌ های آموزشی و سرگرم‌کننده برای کودکان

یکی از بازارهای همیشه پر رونق، اسباب‌بازی‌ها هستن، به‌ ویژه اسباب‌ بازی‌ هایی که جنبه آموزشی و خلاقیت‌ پروری دارند. این محصولات به دلیل اینکه همیشه والدین به دنبال بهترین اسباب‌ بازی‌ها برای کودکان خودشون هستند، فروش بسیار بالایی دارند. از پازل‌ها و بازی‌های فکری گرفته تا اسباب‌بازی‌های الکترونیکی، همه این‌ها بازار مناسبی برای فروش آنلاین دارند.

این موارد جزو بهترین اجناس برای فروش اینترنتی هستند که نه تنها فروش خوبی دارند بلکه می‌تونید با استفاده از ابزارهای آنلاین و پلتفرم‌های فروش، به سود خوبی هم برسید. امیدوارم این توضیحات به شما کمک کنه تا بهترین تصمیم رو برای کسب‌وکارتون بگیرید.

چطور بهترین محصولات رو برای فروش آنلاین انتخاب کنیم؟

چطور بهترین محصولات رو برای فروش آنلاین انتخاب کنیم؟

وقتی می‌خوای یک کسب‌وکار آنلاین راه بندازی، انتخاب محصولات مناسب خیلی مهمه. باید محصولاتی رو انتخاب کنی که:

  1. نیاز مردم رو برطرف کنه:
    اولین قدم اینه که بفهمی مردم به چی نیاز دارن. مثلاً اگر همیشه توی خیابون یا جاهای مختلف می‌بینی که مردم به دنبال هدفون‌های بی‌سیم با کیفیت هستند، شاید این یه فرصت عالی باشه. وقتی محصولی انتخاب می‌کنی که مردم واقعاً به اون نیاز دارن، شانس موفقیتت خیلی بیشتر میشه.
  2. با علاقه‌ات هم‌خوانی داشته باشه:
    مهمه که محصولی رو انتخاب کنی که خودت به اون علاقه داری یا حداقل اطلاعاتی درباره‌اش داری. مثلاً اگه خودت همیشه ورزش می‌کنی و به لوازم ورزشی علاقه‌مندی، فروش لوازم ورزشی آنلاین برای تو خیلی راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد بود.
  3. آسان برای تأمین و ارسال باشه:
    نباید محصولی رو انتخاب کنی که پیدا کردن و ارسالش خیلی سخت باشه. بهتره محصولاتی رو انتخاب کنی که هم راحت می‌تونی تأمین کنی و هم ارسالش برای مشتری‌ها راحت و سریع باشه. مثلاً لوازم جانبی موبایل معمولاً حمل و نقل ساده‌تری دارند.
  4. رقابت کم‌تری نسبت به دیگر محصولات داشته باشه:
    گاهی اوقات بهتره محصولاتی رو پیدا کنی که رقابت کمتری دارن. مثلاً اگر همه دارن لباس‌های زنانه می‌فروشند، شاید فروش لباس‌های خاص یا کمتر شناخته‌شده، مثل لباس‌های محلی یا دست‌ساز، بتونه بازار خوبی داشته باشه.
  5. سود خوبی برات داشته باشه:
    اگه می‌خواهی از فروش آنلاین درآمد خوبی بدست بیاری، باید محصولاتی رو انتخاب کنی که برایت سودآور باشه. این یعنی باید هزینه تأمین و ارسال محصول کمتر از قیمت فروش باشه. مثلاً می‌تونی محصولاتی مثل کتاب‌های دیجیتال یا دوره‌های آنلاین رو بفروشی که هیچ هزینه ارسال و انبارداری ندارن.

چطور بهترین اجناس برای فروش اینترنتی رو انتخاب کنیم؟

چطور بهترین اجناس برای فروش اینترنتی رو انتخاب کنیم؟

برای اینکه بتونی محصولات خوب و پرفروش رو برای فروش آنلاین پیدا کنی، می‌تونی از روش‌های مختلفی استفاده کنی. اینجا چند روش عالی رو برات توضیح می‌دم:

  1. چک کردن محصولات پرفروش توی فروشگاه‌های بزرگ:
    اولین کار اینه که بری توی فروشگاه‌های بزرگ آنلاین مثل دیجی‌کالا، آمازون، علی‌بابا و… و ببینی چی بیشترین فروش رو داره. اینطوری می‌فهمی مردم چی رو بیشتر می‌خرن. مثلاً شاید بفهمی که هدفون‌های بلوتوث دار خیلی فروش دارن، پس شاید این مورد بهترین اجناس برای فروش اینترنتی باشن.
  2. گوش دادن به نیازهای مردم توی شبکه‌های اجتماعی:
    بیشتر مردم مشکلات و نیازهای خودشون رو توی شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام و حتی توییت‌ها می‌گن. پس یه نگاه به اینا بنداز و ببین مردم به چی نیاز دارن یا چی مشکل دارن. مثلاً اگر توی انجمن‌ها یا گروه‌ها زیاد حرف از اینکه هیچ کیف‌های خوبی برای لپ‌تاپ‌های خاص نیست، می‌تونی روی فروش کیف‌های لپ‌تاپ تمرکز کنی.
  3. پیگیری روندهای آینده بازار:
    برای اینکه بفهمی چه محصولاتی در آینده می‌تونن پرفروش بشن، از سایت‌های تحلیلی مثل گوگل ترندز یا استاتیستا استفاده کن. این سایت‌ها بهت نشون می‌دن که مردم در حال جستجوی چی هستند و چه محصولاتی در حال محبوب شدن هستند. مثلاً اگر گوگل ترندز نشون بده که جستجوی «دستگاه‌های هوشمند خانه» زیاد شده، می‌تونی وارد این بازار بشی.
  4. جستجو در بازارهای خارجی و وارد کردن محصولات جدید:
    بعضی وقت‌ها بازارهای خارجی مثل چین یا اروپا محصولاتی دارن که توی ایران موجود نیست. تو می‌تونی این محصولات رو پیدا کنی و وارد کنی. مثلاً اگر توی بازار چین یه نوع ساعت هوشمند پیدا کردی که توی ایران خیلی طرفدار نداره، می‌تونی این رو وارد کنی و بازار رو تسخیر کنی.
  5. چک کردن استارتاپ‌های جدید و نوآورانه:
    برای اینکه با محصولات جدید و نوآورانه آشنا بشی، سایت‌هایی مثل پروداکت‌هانت، انجل‌لیست و کیک‌استارتر خیلی کمک‌کننده هستن. این سایت‌ها بهت نشون می‌دن که چه استارتاپ‌هایی دارن محصولات جدید و هیجان‌انگیز رو معرفی می‌کنن. مثلاً ممکنه یه استارتاپ جدید یه نوع گجت خلاقانه معرفی کنه که تو هنوز توی ایران نباشه و بتونی فروش آنلاین خوبی داشته باشی.

با این روش‌ها می‌تونی بهترین اجناس برای فروش اینترنتی که واقعا بازارشون داغه رو پیدا کنی و از اون‌ها برای فروش آنلاین استفاده کنی. فقط یادت باشه که همیشه نیازها و خواسته‌های مشتری‌ها رو در نظر بگیری تا موفق بشی!

چطور محصولات رو تأمین و ارسال کنیم؟

چطور محصولات رو تأمین و ارسال کنیم؟

خب، بعد از اینکه محصولات مناسب رو برای فروش پیدا کردی، مهم‌ترین سوال اینه که چطور باید اون‌ها رو تأمین و ارسال کنی. این مسئله یه مقدار پیچیده به نظر می‌رسه، اما اگه با روش‌های مختلف آشنا بشی، همه چیز خیلی راحت‌تر میشه. در اینجا چند تا راه کارآمد رو توضیح می‌دم که می‌تونی ازشون استفاده کنی:

    1. تولید محصولات خودت:
      اگر خودت تولیدکننده‌ای یا می‌خوای محصولات خاصی رو بسازی، این راه یه انتخاب خوبه. مثلاً اگه می‌خواهی کیف‌های دست‌دوز خودت رو بفروشی یا جواهرات دست‌ساز، باید اون‌ها رو خودت تولید کنی. البته این کار نیاز به سرمایه‌گذاری برای خرید مواد اولیه و فضای تولید داره. همچنین باید بسته‌بندی و ارسال محصولات رو هم خودت انجام بدی.
    2. خرید از تولیدکنندگان یا واردکنندگان:
      اگه خودت نمی‌خوای محصولات رو تولید کنی، می‌تونی از تولیدکنندگان یا واردکنندگان دیگه خریداری کنی و اون‌ها رو بفروشی. این روش خیلی راحت‌تر از تولید خودته، چون دیگه نیازی به ساخت یا طراحی نداری. مثلاً می‌تونی از کارخانه‌ها در چین خرید کنی و کالاها رو به فروش برسونی. البته باید بررسی کنی که آیا این محصولات کیفیت خوبی دارن و به راحتی می‌تونی ارسال کنی.
    3. دراپ‌ شیپینگ (Drop Shipping):
      این روش یکی از راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای فروش آنلاین بدون دردسر است. با دراپ‌ شیپینگ نیازی به انبار کردن محصولات نداری. به این صورت که وقتی مشتری محصولی رو از فروشگاهت خرید، تو سفارش رو به تأمین‌کننده می‌فرستی و اون‌ها محصول رو مستقیم به مشتری می‌فرستن.
      اینجوری نه نیاز به بسته‌بندی داری، نه انبارداری. این روش برای شروع کسب‌وکار آنلاین خیلی مناسب و کم‌هزینه است. مثلاً می‌تونی از طریق سایت‌هایی مثل AliExpress محصولات رو انتخاب کنی و به مشتریان ارسال کنی، بدون اینکه خودت از انبارداری یا ارسال نگران باشی.

یادآوری: اگر بخوای کار خودت رو ساده کنی و دغدغه‌ها رو کمتر کنی، دراپ‌ شیپینگ می‌تونه بهترین انتخاب باشه. با این روش می‌تونی حتی توی شروع کار، بدون نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد و بدون نگرانی بابت انبار و ارسال، فروشگاه آنلاین خودت رو راه بندازی.

دراپ‌ شیپینگ چیه؟

دراپ‌ شیپینگ چیه؟

خب، فرض کن می‌خوای وارد تجارت آنلاین بشی، ولی هیچ علاقه‌ای به دردسرهایی مثل انبارداری، بسته‌بندی و ارسال ندارید. دراپ‌ شیپینگ می‌تونه یه راه‌حل عالی باشه. این روش یه مدل فروش خیلی ساده است که بهت این امکان رو می‌ده بدون اینکه خودت موجودی کالا داشته باشی، محصولاتی رو بفروشی.

درواقع، دراپ‌ شیپینگ یعنی این‌که وقتی کسی از فروشگاه آنلاین تو خرید می‌کنه، تو این سفارش رو می‌فرستی به یک تأمین‌ کننده که خودش محصول رو مستقیماً به مشتری ارسال می‌کنه. یعنی تو فقط واسطه‌ای بین مشتری و تأمین‌ کننده‌ای که محصول رو تولید یا نگهداری می‌کنه.

خب، اینجا سوال اینه که این مدل چطور کار می‌کنه و چطور می‌تونیم ازش پول دربیاریم؟ خیلی ساده است! وقتی که یک محصول رو از تأمین‌کننده می‌خری، قیمت خرید خیلی کمتر از قیمت فروش به مشتریه. تو همون تفاوت قیمت رو به عنوان سود خودت می‌گیری. به این ترتیب نه نیازی به انبارداری داری، نه بسته‌بندی و ارسال کالا رو خودت باید انجام بدی.

چطور دراپ‌ شیپینگ راه بندازیم؟

  1. انتخاب یک بازار خاص: اول از همه باید تصمیم بگیری که می‌خوای تو چه دسته‌ای از محصولات فعالیت کنی. مثلاً می‌تونی روی لوازم خانگی، لباس‌های خاص یا لوازم آرایشی تمرکز کنی.
  2. پیدا کردن یک تأمین‌کننده معتبر: باید دنبال تأمین‌کننده‌هایی باشی که محصولات باکیفیت و خدمات خوب ارائه می‌دن. سایت‌هایی مثل AliExpress و Oberlo کمک‌کننده هستن.
  3. راه‌اندازی فروشگاه آنلاین: بعد از پیدا کردن محصولات، باید یه فروشگاه آنلاین راه بندازی. پلتفرم‌هایی مثل Shopify یا WooCommerce بهت این امکان رو می‌دن که فروشگاهت رو به راحتی بسازی.
  4. افزودن محصولات به فروشگاه: محصولاتی که انتخاب کردی رو وارد فروشگاهت کن. توضیحات جذاب و عکس‌های خوب بذار تا مشتری جذب بشه.
  5. تبلیغ و بازاریابی: برای اینکه مردم بیام و از فروشگاهت خرید کنن، باید بازاریابی کنی. می‌تونی از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یا گوگل استفاده کنی.
  6. دریافت سفارشات و ارسال به تأمین‌کننده: وقتی مشتری سفارش می‌ده، این سفارش رو می‌فرستی به تأمین‌کننده تا اون محصول رو مستقیماً برای مشتری بفرسته.
  7. پیگیری و رفع مشکلات: همیشه باید وضعیت سفارشات رو پیگیری کنی و اگه مشتری مشکلی داشت، به سرعت حلش کنی.

چطور دراپ‌ شیپینگ راه بندازیم؟

فرض کن یکی از تأمین‌ کننده‌ها لوازم آرایشی می‌فروشه. تو می‌ری یه فروشگاه آنلاین برای لوازم آرایشی می‌سازی. یکی از مشتری‌ها یه کرم صورت سفارش می‌ده. تو این سفارش رو می‌فرستی به تأمین‌کننده، اون هم کرم رو به مشتری ارسال می‌کنه. به این ترتیب، تو نه انبار داری، نه نیاز به بسته‌بندی، فقط سود خودت رو از تفاوت قیمت می‌گیری.

نتیجه‌گیری: دراپ‌ شیپینگ برای کسی که می‌خواد شروع کنه و خیلی هزینه نکنه، عالیه. البته باید صبور باشی و همیشه روی کیفیت و تجربه مشتری کار کنی.

دراپ‌ شیپینگ چه معایبی داره؟

هر مدل کسب‌وکاری، حتی اگر خیلی هم ساده به نظر بیاد، معایب خودش رو داره. دراپ‌ شیپینگ هم از این قاعده مستثنی نیست. البته این معایب برای خیلی‌ها ممکنه مشکل‌ساز بشه، پس قبل از شروع باید حتماً بهشون توجه کنی.

  1. سود کمتر: یکی از بزرگ‌ترین معایب دراپ‌ شیپینگ، حاشیه سود پایینشه. چون اکثر افرادی که وارد این کسب‌وکار می‌شن، به دلیل کم بودن هزینه‌های شروع، شروع می‌کنن و خیلی سریع رقابت بالا می‌ره. همه تلاش می‌کنن تا قیمت‌ها رو پایین نگه دارن، که این باعث می‌شه شما نتونید خیلی سود کنید. مثلاً فرض کن که یه محصول رو از تأمین‌کننده می‌خری 100 هزار تومان، ولی همه رقبای تو همون رو 90 هزار تومان می‌فروشن. این یعنی سود شما خیلی کم می‌شه.
  2. رقابت شدید: راه‌اندازی دراپ‌ شیپینگ به‌قدری راحت و کم‌هزینه است که هر کسی می‌تونه وارد این حوزه بشه. این باعث می‌شه رقابت خیلی زیاد بشه. مثلاً تو یه دسته خاص از محصولات، ممکنه ده‌ها یا حتی صدها فروشنده باشن که محصولات مشابه با قیمت‌های مختلف می‌فروشند. حالا تو باید از بین این همه رقبا، بتونی مشتری‌ها رو جذب کنی و نگه داری. کار راحتی نیست!
  3. مشکلات ارسال و حمل‌ و نقل: یکی دیگه از معایبش اینه که چون مسئول ارسال کالاها نیستی و همه‌چیز رو به تأمین‌ کننده می‌سپاری، هیچ کنترلی روی زمان ارسال و شرایط بسته‌بندی نداری. فرض کن مشتری از تو یه محصول خرید و تأمین‌کننده اون رو دیر ارسال کرد یا بسته‌بندی خراب شد. این مسئله می‌تونه خیلی سریع باعث نارضایتی مشتری بشه و اعتبارت رو پایین بیاره. اینطور وقت‌ها ممکنه مشتری دیگه هیچ وقت ازت خرید نکنه.
  4. اتکا به تأمین‌کننده: دراپ‌ شیپینگ به این معناست که بیشتر از هر چیزی باید به تأمین‌کننده اعتماد کنی. حالا فرض کن تأمین‌کننده تو به‌طور ناگهانی قیمت محصولات رو بالا می‌بره یا اصلاً موجودی کالای موردنظر رو نداره. این یعنی ممکنه نتونی سفارش‌ها رو سر وقت به مشتری برسونی و این باعث می‌شه مشتری‌ها اعصابشون خورد بشه و از خرید منصرف بشن.
  5. محدودیت در برندسازی: چون محصولات رو از تأمین‌کننده می‌گیری و خودت تولید نمی‌کنی، نمی‌تونی محصولات برندی داشته باشی. این یعنی به سختی می‌تونی خودت رو از بقیه رقبا متمایز کنی. برای حل این مشکل باید بیشتر روی برندسازی در سطح وب‌سایت و خدمات پس از فروش تمرکز کنی. مثلاً می‌تونی به مشتریان محتوای آموزشی بدی، یا تجربه خرید رو به‌حداکثر برسونی تا وفاداری مشتری جلب بشه.

فرض کن می‌خواهی کفش‌های ورزشی بفروشی. تو خودت نمی‌سازی، بلکه از تأمین‌کننده خریداری می‌کنی و برای مشتری می‌فرستی. حالا اگر تأمین‌کننده به دلایلی کفش رو دیر ارسال کرد یا کیفیتش خیلی خوب نباشه، این می‌افته گردن تو و مشتری ناراضی می‌شه. این یعنی ممکنه سودت رو از دست بدی.

دراپ‌ شیپینگ یک روش ساده برای شروع کار هست، اما به خاطر مشکلاتی مثل رقابت شدید، سود کم، مشکلات حمل‌ و نقل و وابستگی به تأمین‌کننده، باید با دقت بیشتری وارد این مسیر بشی.

بازاریابی برای فروش و محصولات اینترنتی

بازاریابی برای فروش و محصولات اینترنتی

برای اینکه بتونی محصولاتت رو به بهترین شکل بازاریابی و تبلیغ کنی، باید چند ترفند رو یاد بگیری و از روش‌های مختلف استفاده کنی. مهم‌ترین نکته اینه که محصولاتو به مخاطب‌های هدف نشون بدی و بتونی اون‌ها رو قانع کنی که از تو خرید کنن. اینجا چند روش که می‌تونی استفاده کنی رو معرفی می‌کنم:

1. بازاریابی ایمیلی:
یکی از راه‌های خوب اینه که یک لیست ایمیل درست کنی و از این طریق بازاریابی ایمیلی داشته باشی و به مشتری‌ها خبرنامه بفرستی. مثلاً هر وقت محصول جدید وارد کردی یا تخفیف ویژه داشتی، به مشتری‌ها اطلاع بدی. اینطوری همیشه مشتری‌ها در جریان محصولات جدیدت هستن. توجه داشته باش که ایمیل سازمانی میتونه راهی درستی برای کسب و کارهای اسنترنتی باشه.

2. بازاریابی تلفنی:
بعضی وقت‌ها بازاریابی تلفنی می‌تونه تاثیر زیادی بذاره. به خصوص اگر مشتری‌های قبلی داشتی، می‌تونی باهاشون تماس بگیری و محصولات جدیدت رو معرفی کنی. این تماس‌ها به مشتری‌ها این حس رو می‌ده که برای شما ارزش قائل هستی و ممکنه اون‌ها رو ترغیب به خرید کنه.

3. شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌ها:
ممکنه بخوای توی نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلف شرکت کنی. اینطوری محصولاتت رو به مشتری‌ها نشون میدی و می‌تونی با افراد جدید هم آشنا بشی. مثلاً اگر فروش لوازم خانگی داری، می‌تونی توی نمایشگاه‌های مربوط به دکوراسیون خانه شرکت کنی و مستقیم محصولات رو به مخاطب نشون بدی.

4. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی:
شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام و فیس‌بوک می‌تونن برای تبلیغ بهترین اجناس برای فروش اینترنتی خیلی موثر باشن. مثلاً می‌تونی عکس‌های جذاب از محصولاتی که داری رو به اشتراک بذاری یا ویدیوهایی از نحوه استفاده از اون‌ها منتشر کنی. همچنین می‌تونی با استفاده از تبلیغات پولی و همکاری با اینفلوئنسرها، مشتری‌های بیشتری جذب کنی و حتی فروش اینستاگرامی خود را بالا ببرید. به علاوه، باید استراتژی مناسبی برای مدیریت صفحات خودت داشته باشی.

5. بازاریابی محتوا:
حالا شاید بگی “بازاریابی محتوا چی؟” یعنی اینکه محتوای مفید و جذاب تولید کنی که مردم بخوان بخونن. مثلاً اگر فروشگاه آنلاین لوازم ورزشی داری، می‌تونی مقالاتی در مورد بهترین تمرینات یا روش‌های خرید تجهیزات ورزشی منتشر کنی. اینطوری علاوه بر اینکه مشتری‌ها بیشتر با محصولاتت آشنا می‌شن، با برندت هم ارتباط بیشتری پیدا می‌کنن.

6. تبلیغات آنلاین:
یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای جلب توجه مشتری‌ها، تبلیغات آنلاین است. می‌تونی از تبلیغات گوگل یا بنری که در سایت‌های مختلف ظاهر می‌شن استفاده کنی. این روش‌ها کمک می‌کنن که تعداد بیشتری از مردم برند و محصولاتت رو بشناسن.

7. تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه:
این روش همیشه جواب می‌ده! تخفیف‌های ویژه، کدهای تخفیف یا حتی هدایای رایگان می‌تونن مشتری‌ها رو به خرید بیشتر تشویق کنن. مثلاً می‌تونی یک محصول رو با تخفیف ۲۰ درصد به مشتری‌ها پیشنهاد بدی یا اگر خریدشون به یک مقدار خاص رسید، یه هدیه رایگان هم براشون بفرستی.

8. بازاریابی توصیه‌ای:
اگر مشتری‌ها از محصولی که خریدن راضی باشن، می‌تونی ازشون بخوای که به دوستانشون هم توصیه کنن. این روش، چون از زبان مشتری راضی استفاده می‌شه، خیلی تاثیرگذارتر از تبلیغات خودته. می‌تونی برای تشویق مشتری‌ها به معرفی دوستانشون، از جوایز یا تخفیف‌های ویژه استفاده کنی.

در نهایت، یادت باشه که ترکیب کردن این روش‌ها می‌تونه بهترین نتیجه رو بده. مثلاً هم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و هم بازاریابی محتوا رو کنار هم بذاری. خیلی مهمه که بازار هدف و پرسونای مشتری خودتو بشناسی و بر اساس نیازها و علایق اون‌ها استراتژی بازاریابی‌ات رو بچینی.

دنیای آنلاین پر از فرصت‌هاست و تو می‌تونی با خلاقیت و برنامه‌ریزی درست، توی این بازار رقابتی موفق بشی. فقط کافیه که به برند و محصولاتت ایمان داشته باشی و راه‌های درست رو امتحان کنی.

بهترین اجناس برای فروش اینترنتی

نتیجه گیری

پلتفرم دالب یه فرصت فوق‌العاده برای هر کسیه که می‌خواد در دنیای فروش و مارکتینگ حرفه‌ای بشه. این پلتفرم دوره‌های آموزشی عالی داره که می‌تونه به شما کمک کنه تا مهارت‌های فروش خودتونو ارتقاء بدید و به کارشناس فروش تبدیل بشید. اینجا یاد می‌گیرید که چطور می‌تونید با مشتری‌ها ارتباط برقرار کنید، نیازهای اون‌ها رو بشناسید و در نهایت فروش‌هاتون رو افزایش بدید.

حالا، برای مدیران کسب‌وکارها هم یکی از بهترین دوره‌ها، دوره مارکتینگ برای مدیران است. این دوره مخصوص کسانی هست که می‌خوان تیم فروش خودشونو به بهترین شکل هدایت کنند. در این دوره، مدیران یاد می‌گیرن چطور افراد درست رو توی تیم فروش خودشون جذب کنن و چطور تیمشونو به یک تیم فروش حرفه‌ای تبدیل کنن. این کار نه‌تنها باعث افزایش فروش می‌شه بلکه می‌تونه رشد کسب‌وکار شما رو به شدت تسریع کنه و درآمدتون رو بالا ببره. در واقع، این دوره مثل یک کلید طلایی برای رسیدن به موفقیت بیشتره.

دوره‌های دالب به خصوص برای کسانی که قصد دارند توی فروش اینترنتی فعالیت کنند و بهترین اجناس برای فروش اینترنتی داشته باشند هم خیلی مناسب است چرا که یادمیگیرن چطور بازار کار رو تجزیه و تحلیل کنن و درآمد خودشون رو ارتقاء بدن.

برای مثال، اگر قصد فروش اجناس آنلاین رو دارید، می‌تونید با این دوره‌ها یاد بگیرید که چطور بهترین اجناس رو برای فروش آنلاین انتخاب کنید. این که چطور بتونید با استفاده از ابزارهای آنلاین و استراتژی‌های درست، محصولاتی که می‌فروشید رو به بهترین شکل معرفی کنید و مشتری‌های بیشتری جذب کنید.

برای مثال، فرض کنید شما می‌خواهید محصولات بهداشتی، لباس‌های جذاب یا لوازم الکترونیکی رو بفروشید. دوره‌های دالب به شما می‌گن که چطور می‌تونید این اجناس رو به درستی بازاریابی کنید و چطور با استفاده از تکنیک‌های فروش اینترنتی، مشتری‌ها رو ترغیب کنید که از شما خرید کنن.

در نهایت، این که شما چطور تیم فروش حرفه‌ای بسازید و یا چطور خودتون به یک کارشناس فروش موفق تبدیل بشید، می‌تونه به کسب‌وکار شما کمک کنه تا بهتر دیده بشه، بیشتر فروش داشته باشه و در نهایت درآمدش هم رشد کنه. پلتفرم دالب این فرصت رو به شما می‌ده که این مسیر رو به راحتی طی کنید.

امتیاز شما
آموزش رایگان فروش » بهترین اجناس برای فروش اینترنتی
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونی این سبک محتوا رو داخل ایمیلت دریافت کنی
مام از هرزنامه بدمون میاد پس ایمیلی نمیفرستیم که خودمونم دوست نداریم