مشاوره تلفنی
ورود

نرخ رشد فروش Sales Growth یعنی چی؟

نرخ رشد فروش

پیگیری عدد و رقم‌های فروش شاید جذاب‌ترین بخش کار نباشه، ولی خیلی مهمه که بفهمیم چطور فروش‌های بسته‌شده روی رشد شرکت و آینده‌اش تاثیر می‌ذاره. برای شرکت‌هایی که می‌خوان پیشرفت کنن و جلو برن، باید حسابی حواسشون به نرخ رشد فروش فروششون باشه.

حقوق کارشناس فروش در سال 1403_1404

حقوق کارشناس فروش

کارشناس فروش یکی از مهم‌ترین افراد در تیم فروش هر سازمان است که وظیفه اصلی او ایجاد ارتباط با مشتریان، معرفی محصولات یا خدمات، و افزایش فروش شرکت است. این موقعیت شغلی نیازمند توانایی‌های ارتباطی قوی، دانش کافی در مورد محصولات، و مهارت‌های مذاکره است. اهمیت این نقش باعث می‌شود که حقوق و مزایای این موقعیت تحت تأثیر میزان عملکرد، تجربه، و توانایی‌های فردی باشد.

روانشناسی فروش چیست؟

روانشناسی فروش

بیاید به فروش‌هایی فکر کنیم که می‌شه به راحتی به دست آورد اگر می‌توانستیم ذهن مردم رو بخونیم! واقعیت اینه که روانشناسی توی خرید خیلی تأثیر داره. اگه بفهمید مشتری‌ها چطور فکر می‌کنن، می‌تونید خیلی بهتر بفروشید. حالا شما نمی‌تونید واقعا ذهن مردم رو بخونید، اما می‌تونید از علم روانشناسی فروش استفاده کنید تا فروشنده بهتری بشید.

مهم‌ترین اصطلاحات فروش

اصطلاحات فروش

فروش شاید تو نگاه اول ساده به نظر بیاد، اما اگه واقعا بخوای موفق بشی، داستان خیلی پیچیده‌تره. اینکه چجوری دل مشتریای سخت‌گیر رو به دست بیاری، استرس رسیدن به تارگت‌ها رو مدیریت کنی، و کل فرایند فروش رو مثل حرفه‌ای‌ها پیش ببری، اصلا کار آسونی نیست. تازه، کنار همه اینا، یه عالمه اصطلاح و واژه توی حوزه فروش هست که باید باهاشون آشنا باشی تا حرفت پیش متخصصا خریدار داشته باشه.

تکنیک های مذاکره بر سر قیمت در مذاکرات فروش

مذاکره بر سر قیمت

همه ما، چه در حال شروع یک کسب‌وکار باشیم، چه در شغلمان پیشرفت کرده باشیم، به نوعی در حال مذاکره با دیگران هستیم. ممکنه شما در فروش کالا یا خدمات فعالیت کنید، یا حتی در شغل‌هایی غیر از فروش کار کنید. با این حال، همه ما در واقع فروشنده‌ایم و باید اصول مذاکره موثر رو بلد باشیم.

مذاکره موثر و عوامل تاثیرگذار بر آن

مذاکره موثر

مذاکره یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی روزمره است که در همه جنبه‌ های زندگی، چه در محیط کار و چه در روابط خانوادگی و اجتماعی، حضور دارد. این فرآیند نه تنها به حل مشکلات و رسیدن به توافق‌ها کمک می‌کند، بلکه در بسیاری از موارد می‌تواند تاثیر زیادی روی نحوه ارتباط افراد با هم بگذارد. گاهی اوقات مذاکره‌ها می‌توانند پیچیده و حتی چالش‌برانگیز باشند، ولی در نهایت، هدف اصلی آن‌ها پیدا کردن راه‌حل‌هایی است که همه طرف‌ها از آن راضی باشند.

بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ یعنی چی؟

بازاریابی موبایلی

در دنیای امروز که موبایل‌ها جزء جدا نشدنی از زندگی‌مون شدن، بازاریابی موبایلی دیگه انتخاب نیست، بلکه یه الزام جدیه برای اینکه کسب‌وکارها بتونن پیشرفت کنن و توی مسیر تبلیغات بمونن. با استفاده از موبایل مارکتینگ می‌تونید محصولات و خدماتتون رو از طریق پیامک، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی یا حتی سایت‌ها به دست مردم برسونید و یه ارتباط مستقیم با مشتری‌ها برقرار کنید. وقتی مشتری‌ها از این طریق با شما در ارتباط باشن، احتمال اینکه برند شما توی ذهنشون بمونه خیلی بیشتره. به همین دلیل، اگه می‌خواهید سود بیشتری به دست بیارید، نباید اهمیت بازاریابی موبایلی رو دست کم بگیرید.

مهمترین راهکارهای ترس از مذاکره

ترس از مذاکره

ترس از مذاکره، یکی از اون حس‌هایی هست که خیلیا باهاش درگیرن و ممکنه حتی خودشون هم ندونن. این ترس می‌تونه به دلایل مختلفی باشه: مثلا وقتی احساس امنیت نمی‌کنیم، یا می‌ترسیم طرف مقابل ردِمون کنه، یا حس کنیم شاید نتیجه خوب نباشه، یا حتی تغییرات باعث استرسمون بشه. خیلی از کسایی که از مذاکره می‌ترسن، از فرصت‌هایی که می‌تونن با یه مذاکره ساده بدست بیارن، می‌گذرن و به همین خاطر ممکنه از رابطه‌های بهتر و توافقات خوب عقب بمونن. تو این مقاله، قراره راهکارهای ترس از مذاکره رو براتون بگم تا بتونیم با خیال راحت‌تری مذاکره کنیم.

اصول و نکات مهم در مذاکره موفق که باید بدانید!

مذاکره موفق

تو دنیای شلوغ و پیچیده امروز، مهارت مذاکره به یکی از ضروری‌ترین توانایی‌ها تبدیل شده. از تخفیف گرفتن موقع خرید تو بازار گرفته تا صحبت برای گرفتن یه ترفیع شغلی، همه‌مون همیشه در حال چونه زدن و مذاکره‌ایم تا به هدفمون برسیم.

نیچ مارکتینگ چیه و چه مزایا و معایبی داره؟

نیچ مارکتینگ

بازاریابی برای هر کسب‌وکار خیلی مهمه، اما اینطور نیست که همیشه نیاز باشه برای تبلیغات هزینه‌های زیادی بدی. بعضی وقت‌ها کسب‌وکارها به جای این که بخوان توی بازار بزرگ رقابت کنن، بهتره که روی یه بخش کوچیک و خاص از بازار تمرکز کنن. این روشی به نام “نیچ مارکتینگ” یا همون بازاریابی گوشه‌ای هست.

بهترین اجناس برای فروش اینترنتی

بهترین اجناس برای فروش اینترنتی

ببینید، برای اینکه بتونید توی فروش اینترنتی موفق بشید و سود خوبی به جیب بزنید، اول از همه باید جنس‌هایی رو انتخاب کنید که مردم واقعاً دنبال‌شون هستند. ما این کار رو براتون ساده کردیم و با استفاده از داده‌ها، یه لیست از بهترین و پرفروش‌ترین کالاها برای فروش آنلاین آماده کردیم. اگه می‌خواهید فروشگاه اینترنتی راه بندازید، حتماً این مقاله رو بخونید.

هرم مازلو چیست؟

هرم مازلو

در سال ۱۹۴۳ یه روانشناس آمریکایی به اسم آبراهام مازلو نظریه‌ای رو به اسم “هرم نیازهای انسانی” مطرح کرد. تو این نظریه، تصمیم‌های ما آدم‌ها بر اساس نیازهای روانی‌مون شکل می‌گیره. مازلو رو به عنوان “پدر روانشناسی انسان‌گرایانه” هم می‌شناسن.

رازهای موفقیت فروش در اینستاگرام

فروش در اینستاگرام

فروش تو اینستاگرام یکی از چالش‌های اصلی کسب‌وکارهایی هست که می‌خوان تو این شبکه اجتماعی حضور داشته باشن. درست که فروش بیشتر در اینستاگرام با هزینه‌های کم می‌تونه خیلی مؤثر و مفید باشه، ولی اصلاً کار ساده‌ای نیست!

معرفی بهترین سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)

همکاری در فروش

آیا دوست داری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی که داری، پول دربیاری؟ مثلا اگر یه وب‌سایت داری که خیلیا بهش سر می‌زنن، یا توی اینستاگرام، آپارات، یا تلگرام کلی مخاطب داری، سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) دقیقا همون چیزیه که به درد تو می‌خوره! چون تو می‌تونی بقیه رو راحت قانع کنی و فروش خوبی داشته باشی.

افزایش فروش آنلاین و تکنیک های طلایی

افزایش فروش آنلاین

فرقی نداره که کسب‌وکار شما آنلاین باشه یا سنتی، خیلی‌ها که توی فروش کالا یا خدمات کار می‌کنن، همیشه احساس می‌کنن که فروش خوبی ندارن. این موضوع باعث میشه که ناراضی باشن و به دنبال راه‌های بیشتری برای جذب مشتری و افزایش فروش بگردن. حالا، اگر فروش شما خوب باشه، می‌تونه کسب‌وکار شما رو بزرگ و پررونق کنه، ولی کم‌فروشی می‌تونه به دردسرهای زیادی براتون بیاره.

چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم؟

چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم؟

این روزها هر جا رو نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که آدم‌ها توی رزومه‌شون یا توی شبکه‌های اجتماعی عنوان‌هایی مثل «دیجیتال مارکتر» یا «کارشناس دیجیتال مارکتینگ» نوشتن. خب با توجه به رشد بازاریابی آنلاین و اینکه همه چی داره دیجیتال میشه، طبیعیه که کار برای این تخصص زیاد باشه. ولی واقعاً دیجیتال مارکتر کیه؟ و چطور میشه یه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شد؟ 

فروش مویرگی چیست؟

فروش مویرگی

فروش مویرگی یعنی چطور می‌توانیم محصولات رو طوری به دست مشتری برسونیم که کارشون راحت‌تر بشه و سریع‌تر هم به محصول مورد نظرشون دسترسی داشته باشن. برای این کار، فقط کافیه که کانال‌های توزیع رو بشناسیم.

فروش منطقه ای چیست؟

فروش منطقه ای

فروش منطقه‌ ای یعنی این که یه سری مشتری خاص یا یه محدوده جغرافیایی به یه تیم فروش اختصاص داده می‌شه تا توی اون محدوده، فروش رو پیش ببرن. حالا بریم دقیق‌تر بهش نگاه کنیم. لازم نیست حتماً یه منطقه جغرافیایی باشه، ولی می‌تونه شامل چندتا مشتری خاص بشه که برای همون فروشنده در نظر گرفته شده.

ایمیل سازمانی چیست؟

ایمیل سازمانی

ایمیل سازمانی چیه و چرا انقدر مهمه؟ ایمیل سرور سازمانی چیه و چطور می‌تونه به کسب‌وکار ما کمک کنه؟ اصلاً فرقی نداره که بیزینس شما کوچیک باشه یا بزرگ؛ در هر صورت یه ایمیل حرفه‌ای نیاز دارین تا کارتون جدی‌تر و رسمی‌تر به نظر بیاد. داشتن ایمیل سازمانی یا تجاری باعث می‌شه برند شما حرفه‌ای، معتبر و قابل اعتماد دیده بشه. توی این مطلب از وبلاگ دالب می‌خوایم بگیم ایمیل سازمانی چیه و چطور می‌تونین یه ایمیل اختصاصی برای کسب‌وکار خودتون بسازین.

تجربه مشتری (CX) چیست؟

تجربه مشتری (CX) چیست؟

توی چند سال آینده، اینکه مشتریا تجربه خوبی از خرید یا تعامل با کسب‌وکار شما داشته باشن خیلی مهم میشه. به‌خاطر همینه که شرکت‌ها باید جدی دنبال راه‌هایی برای بهتر کردن تجربه مشتری باشن تا بتونن رضایت و وفاداری اونا رو به دست بیارن.

شخصیت شناسی در فروش

شخصیت شناسی در فروش

شناختن شخصیت مشتری‌ها یه راه عالیه برای بالا بردن فروشتون. اینجا قراره با چندین مدل شخصیت مختلف مشتری‌ها آشنا بشیم و بدونیم چطور باید با هرکدومشون برخورد کنیم تا رضایتشون رو جلب کنیم.

پورسانت فروش چیست؟

پورسانت فروش

می‌خوای با پورسانت فروش، تیم فروشت رو حسابی تشویق کنی؟ خب، روش‌های زیادی برای این کار وجود داره که می‌تونی با توجه به نیازهای تیم، بهترینش رو انتخاب کنی. مهم نیست که قصد داری خودت وارد کار فروش بشی یا دنبال استخدام چند تا فروشنده هستی، در هر صورت باید با روش‌های مختلف محاسبه پورسانت و منظور پورسانت فروش آشنا باشی.

اتوماسیون فروش چیست؟

اتوماسیون فروش

اتوماسیون فروش یعنی دیگه لازم نیست برای پیگیری کارها، کلی زمان و انرژی بذارید؛ تکنولوژی این کارها رو براتون انجام می‌ده! تا حالا شده یه مشتری رو از دست بدید چون فراموش کردید پیگیری کنید؟ یا ساعت‌ها وقت باارزشتون رو برای وارد کردن اطلاعات سرنخ‌ها هدر داده باشید؟ راه‌حل این مشکلات، اتوماسیون فروشه!

بازاریابی تلفنی و تکنیک های مهم و طلایی

بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی رو که می‌گیم، خیلی از ماها یاد تماس‌هایی می‌افتیم که معمولاً با «ما احتیاجی نداریم!» یا «ممنون، نمی‌خوایم!» تموم می‌شن. این حس‌های بد باعث شده که خیلی‌ها به این نوع بازاریابی توجهی نکنن و فکر کنن که دیگه به درد نمی‌خوره.

علم فروش چیست؟

علم فروش

علم فروش یعنی اینکه یاد بگیریم توی ذهن مشتری چی می‌گذره و چطوری می‌تونیم کار فروشنده‌هامون رو بهتر کنیم. اگر بفهمیم خریدار چی تو فکرشه، راحت‌تر می‌تونیم پیشنهاد خودمون رو با نیازهاش هماهنگ کنیم و شانس فروش رو بالاتر ببریم. حالا با یه سری روش‌های ساده و آزمایش‌شده می‌تونیم هر فرصتی رو به یه فروش موفق تبدیل کنیم. 

بازاریابی B2B چیست؟

بازاریابی B2B

حتماً شما به عنوان یک صاحب کسب‌وکار با بازاریابی فروش به مصرف‌کننده‌ها یا همون B2C آشنایی دارین؛ یعنی همون روشی که خیلی از کسب‌وکارها برای معرفی محصولات و جذب مشتری‌های خودشون استفاده می‌کنن. ولی یه سری از کسب‌وکارها باید محصولاتشون رو به بقیه کسب‌وکارها بفروشن، و اینجا هست که به بازاریابی B2B نیاز پیدا می‌کنن؛ یعنی بازاریابی «کسب‌وکار به کسب‌وکار».

مذاکره تلفنی موفق+ تکنیک های مهم

مذاکره تلفنی فروش

مذاکره تلفنی شاید ساده به نظر بیاد، ولی اتفاقاً کلی مهارت می‌طلبه! توی این نوع مذاکره، نه فقط باید بلد باشیم خوب مذاکره کنیم، بلکه مهارت برقراری ارتباط هم خیلی مهمه. امروزه خیلی از گفتگوهای ابتدایی کسب‌وکارها با مشتری‌هاشون از طریق تلفن انجام میشه و بازاریابی تلفنی با وجود ظاهر راحتش، چالش‌های خودش رو داره.

انواع تیپ شخصیتی فروشنده چیست؟

تیپ شخصیتی فروشنده

شناخت انواع شخصیت‌های فروشنده کمک می‌کنه بهترین افراد رو برای تیم فروش‌تون انتخاب کنید یا حتی خودتون بفهمید چقدر برای این شغل مناسب هستید. فکر کردید تیپ شخصیتی شما چیه؟ یا مثلاً از چه نوع آدمایی توی فروش بیشتر نتیجه می‌گیرید؟ خب اینجا قراره با هم مرور کنیم چه تیپ‌هایی در فروش موفق‌ترند و هر […]

تفاوت فروش B2B و B2C چیست؟

فروش B2B و B2C

خیلی از افراد عبارت‌های فروش B2B و B2C رو توی مقاله‌ها یا کلاس‌ها می‌شنون، ولی شاید دقیقاً ندونن این دو تا چه تفاوت‌هایی دارن. حتی اگه فکر می‌کنید فرقشون رو می‌دونید، بازم نکاتی هست که خوندنشون خالی از لطف نیست و به کارتون میاد. تو این مقاله می‌خوایم از پایه تفاوت فروش B2B و B2C رو بررسی کنیم و با این دو مفهوم بیشتر آشنا بشیم.

واتساپ مارکتینگ چیست؟

واتساپ مارکتینگ

واتساپ مارکتینگ یعنی تمام فعالیت‌های تبلیغاتی که توی واتساپ انجام می‌شه. این نوع بازاریابی، تأثیر خیلی مثبتی روی تجربه مشتری و رضایتش داره. امروزه خیلی از کسب‌وکارها از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای کارهاشون استفاده می‌کنن. پیام‌رسان‌ها فرصت عالی‌ای به مشتریا می‌دن تا با برندهایی که دوست دارن راحت‌تر ارتباط برقرار کنن. شرکت‌ها هم از این طریق می‌تونن به روش‌های جدید و جذاب‌تری با مخاطبان هدف خودشون در ارتباط باشن.