آگاهی از برند به سطح آشنایی مصرف کنندگان با یک برند خاص اشاره دارد. این میزان با توانایی مصرف کنندگان در تشخیص لوگو، نام، محصولات و سایر دارایی های برند سنجیده می شود. یک استراتژی برند مؤثر، مخاطب هدف را تعریف میکند، یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد ایجاد می کند و یک تجربه برند ثابت در تمام نقاط تماس خلق میکند.
دستیابی به این هدف، نیازمند دانش روز است که از طریق آموزش دیجیتال مارکتینگ به دست می آید و هماهنگی داخلی که با آموزش رفتار سازمانی در تیم ها تقویت می شود.
شناخت، اولین سطح از آگاهی از برند است و نشان می دهد که مصرف کننده قبلاً برند را دیده و می داند چیست. یک برند باید قابل تشخیص باشد تا مصرف کنندگان حتی آن را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرند، بنابراین این سطح مهمی است که کسب و کارها باید روی آن تمرکز کنند.
کسب و کارها می توانند با استفاده از جلوه های بصری قوی در مواد بازاریابی خود، مانند لوگو یا طرح رنگی منحصر به فرد، شناخت را بهبود بخشند. همچنین، هماهنگ سازی پیام ها از طریق آموزش فروش و دریافت مشاوره فروش، تضمین می کند که نام برند به طور برجسته و به یاد ماندنی در ذهن مشتریان ثبت شود.

آگاهی از برند چیست؟
آگاهی از برند یا شناخت برند، به میزان آشنایی مشتری با یک محصول یا خدمات از طریق نام آن اشاره دارد. این امر آغاز علاقه مصرف کننده به یک محصول یا خدمات را نشان میدهد. شناخت برند همچنین اولین قدم در مسیر خرید مصرف کننده و همچنین نقطه شروع ارتباط آنها با یک برند است.
آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا حتی اگر از محصولات یک شرکت استفاده نکنید، آن را می شناسید، به خاطر می آورید و با آن ارتباط برقرار می کنید؟ به این دلیل است که آنها آگاهی قوی از برند دارند، به این معنی که مصرف کنندگان با برندهای آنها آشنا یا از آنها آگاه هستند. مطالعات نشان میدهد که مصرف کنندگان به محصولاتی که می شناسند توجه بیشتری می کنند و این به آنها کمک می کند تا این برندها را به خاطر بسپارند.
برند یک کسب و کار چیزی فراتر از یک لوگو یا شعار است. این ترکیبی از محصولاتی است که آنها می فروشند، نحوه روایت داستان خود، زیبایی شناسی آنها، تجربه مشتری و برندی که ارائه می دهند، آنچه شرکت به آن پایبند است و موارد دیگر.
برای مثال، به بهترین دوست خود فکر کنید. اولین باری که آن شخص را ملاقات کردید، او تأثیر اولیه ای بر شما گذاشت. تعاملات بیشتر با آن شخص به مرور زمان احساسات شما را نسبت به او شکل داد. و بر اساس آن، شما درکی از اینکه او کیست و چه ویژگی هایی دارد، ایجاد کرده اید. در ذهن شما، بهترین دوست شما یک برند دارد. این برند از طریق ترکیب تمام تجربیات شما با او شکل می گیرد.
درک مشتری از یک برند بر اساس طیف وسیعی از ورودی ها در طول زمان است. شرکت ها با ارائه یک پیام و تجربه ثابت در نقاط تماس، برندها را می سازند. این ثبات تکرار پیام رسانی و تجربه، برای به یاد ماندنی کردن برند شما اساسی است، که کلید ایجاد آگاهی از برند است.

چرا ایجاد آگاهی از برند مهم است؟
آگاهی از برند به شما کمک می کند تا برندتان در ذهن مشتریان بالقوه، زمانی که شروع به تصمیمگیری برای خرید می کنند، در اولویت قرار گیرد. به هر حال، یک برند قوی مهم است، اما برای رشد کسب و کار خود، باید مصرف کنندگان از آن مطلع باشند. برندهایی که آگاهی بالایی از آنها وجود دارد، احتمالاً فروش بیشتری ایجاد می کنند. مصرف کنندگان هنگام مواجهه با انتخاب، به احتمال زیاد یک محصول با نام تجاری معتبر را نسبت به یک محصول نا آشنا خریداری می کنند.
ایجاد آگاهی از برند با مرتبط کردن محصول یا خدمات شما با یک گزاره ارزشی واضح و قانع کننده آغاز میشود. طبق یک نظرسنجی جهانی در سال ۲۰۲۲ از Statista، از هر ۱۰ مصرف کننده، ۵ نفر گفتند که حاضرند برای برندی که تصویری جذاب برای آنها دارد، هزینه بیشتری بپردازند.
طبق گفته Statista، «در سال ۲۰۲۴، ارزش کل ۱۰۰ برند ارزشمند جهان بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت و به رکورد ۸.۳ تریلیون دلار رسید. در مقایسه، این رقم تنها چهار سال قبل حدود ۵ تریلیون دلار بود.»
آگاهی از برند مهم است زیرا به تقویت اعتماد کمک می کند و به برندها اجازه می دهد تا داستان خود را روایت کنند و ارزش ویژه برند را نزد مصرف کنندگان ایجاد کنند. نمونه دیگری از آگاهی از برند موفق، صنعت نوشابه است. بدون بسته بندی تخصصی، بسیاری از نوشابه ها قابل تشخیص نیستند و نوشیدنی های شیرین به بیماری های مزمن مانند دیابت کمک میکنند.
با این حال، غول های صنعتی مانند کوکاکولا و پپسی برای اطمینان از اینکه مصرف کنندگان محصولات آنها را با وجود این خطرات سلامتی و رقابت با جایگزین ها انتخاب می کنند، به آگاهی قوی از برند متکی هستند. در طول سال ها، استراتژی های موثر تبلیغات و بازاریابی آنها به طور قابل توجهی شناخت برند را افزایش داده و منجر به فروش بیشتر شده است.
آگاهی از برند همچنین مهم است زیرا به ایجاد هویتی قوی کمک می کند که از طریق آن یک شرکت می تواند ارزش ها و ماموریت خود را به اشتراک بگذارد. این نوع ارتباط برای مصرف کنندگان مهم است.
آگاهی از برند ضروری است زیرا تضمین می کند که برند شما هنگام تصمیم گیری مشتریان برای خرید، در صدر ذهن آنها باشد. این امر اعتماد و اعتبار ایجاد می کند و انتخاب برند شما را نسبت به سایرین برای مصرف کنندگان آسان تر می کند. آگاهی قوی از برند، وفاداری مشتری را تقویت می کند و می تواند فروش و سهم بازار را افزایش دهد.

آگاهی از برند چگونه عمل می کند؟
آگاهی از برند به آشنایی مشتریان با یک برند یا محصول از طریق تبلیغات، آگهی ها، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر کمک می کند. یک کمپین آگاهی از برند موفق به تمایز یک برند یا محصول از سایر برندها کمک خواهد کرد. بسیاری از برندها ممکن است آگاهی از برند را با توجه به آن مرتبط کنند: هر چه مصرف کنندگان بیشتری از برند یا محصول شما آگاه باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که خرید را در نظر بگیرند.
آگاهی در بالای قیف قرار دارد، جایی که مصرف کنندگانی وجود دارند که ممکن است علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات شما باشند. در اینجا، برندی که بتواند با یک تجربه مثبت توجه مشتریان را جلب کند، به افزایش آگاهی کمک می کند و احتمالاً آنها را به جستجوی اطلاعات بیشتر ترغیب می کند.
وقتی مشتریان شروع به جستجوی اطلاعات می کنند، وارد مرحله بعدی قیف می شوند: ملاحظه، زمانی که در حال بررسی خرید هستند. قصد آنها برای خرید، بر اساس الهامی که در سطح آگاهی دریافت کرده اند، افزایش یافته است. کسانی که از طریق اطلاعات اضافی بیشتر ترغیب می شوند، سپس وارد مرحله تبدیل می شوند، زمانی که به دنبال خرید خواهند بود.
اگرچه سفر خرید خطی نیست، اما قیف بازاریابی سنتی هنوز راهی مفید برای تجسم آن و نشان دادن اهمیت آگاهی ارائه می دهد.
در طول این فرآیند، مشتریان بالقوه شما گزینه های خود را محدود می کنند. شرکت هایی که از قبل آگاهی از برند را در مشتریان خود ایجاد کرده اند، جلوتر از بقیه هستند، زیرا نیازی به توضیح اینکه چه کسانی هستند و چه چیزی آنها را متفاوت می کند، ندارند. اساساً، آنها قبلاً خود را معرفی کرده اند، بنابراین می توانند بر ارائه اطلاعات خاص تری که مربوط به تصمیم خرید خریدار بالقوه است، تمرکز کنند.
فرض کنید که شما به تازگی در مورد یک تلویزیون جدید و پیشرفته شنیده اید که توجه شما را جلب کرده است. و فرض کنید دو شرکت یک تلویزیون را با قیمت مشابه می فروشند، اولی شرکتی است که شما چیزی در مورد آن نمی دانید و دیگری شرکتی با آگاهی از برند قوی است. حتی اگر هرگز محصولی از شرکت دوم خریداری نکرده باشید، آگاهی از برند آن نقطه قوتی است که به محصول آن اعتبار می بخشد. و به همین دلیل است که ایجاد آگاهی از برند بسیار مهم است.
توجه همه محدود است. با وجود برندهای بی شماری که برای جلب توجه مصرف کنندگان رقابت می کنند، مفید است که اولین برندی باشید که هنگام بررسی محصولی در دسته، شما به مخاطب می رسد. برندهای بزرگ این را می دانند و به همین دلیل است که ما آنها را می شناسیم. تصادفی نیست که بسیاری از مصرف کنندگان بین این برندها و آنچه ارائه می دهند، ارتباطاتی برقرار می کنند. و شکی نیست که این برندهای شناخته شده مدت هاست که روی افزایش آگاهی سرمایه گذاری کرده اند.

استراتژی های افزایش آگاهی از برند
شرکت ها بر ارتقای آگاهی از برند در اینستاگرام و فیسبوک تمرکز می کنند، به ویژه با هدف قرار دادن نسل هزاره و نسل z. این امر منجر به شکل های جدیدی از تبلیغات شده است که در آن مصرف کنندگان در مورد محصولات و خدماتی که دوست دارند و استفاده می کنند، بحث می کنند.
فیس بوک همچنان پرکاربردترین پلتفرم است، در حالی که فروش در اینستاگرام و تلگرام در بین کاربران جوان تر غالب هستند. برندها باید با این روندها به روز باشند تا به طور مؤثر به مخاطبان هدف خود برسند و تأثیر بازاریابی خود را به حداکثر برسانند.
شرکت ها می توانند از طریق تبلیغات، رسانه های اجتماعی، برنامه های تأثیر گذار و البته تبلیغات برند، به افزایش آگاهی از برند کمک کنند. برندها همچنین در حال یافتن راه های خلاقانه دیگری برای افزایش آگاهی از طریق، شعار تبلیغاتی برندهای معروف، پخش زنده، بازاریابی محتوا، داستان سرایی همه جانبه، تبلیغات تعاملی، تبلیغات حسی و موارد دیگر هستند. طبق آمار Statista، تا آگوست 2024، تقریباً 87 درصد از بازاریابان محتوای B2B (کسب و کار به کسب و کار) که در سراسر جهان مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که سازمان هایشان با کمک بازاریابی محتوا، آگاهی از برند را با موفقیت ایجاد کرده اند.
برای مثال، برندها می توانند از تبلیغات نمایشی ویدیویی برای به یاد ماندنی تر کردن داستان محصول و برند در حین خرید یا مصرف محتوای مورد علاقه مشتریان استفاده کنند. تبلیغ کنندگانی که از تبلیغات ویدیویی خلاقانه برای تبلیغات نمایشی استفاده کرده و بهینه سازی ارزش پیشنهادی «بهینه سازی برای تبدیل» را انتخاب کرده اند، به طور متوسط ۸۶٪ فروش از خریداران جدید برند را مشاهده کرده اند، در حالی که این رقم برای کسانی که از تبلیغات تصویری خلاقانه استفاده می کنند، ۷۸٪ است.
برندهای حمایت شده می توانند با تبلیغات خلاقانه ای که یک برند یا محصول را در نتایج خرید نشان می دهند، به برندها کمک کنند تا مورد توجه قرار گیرند. تبلیغ کنندگانی که از تمام قالب های تبلیغاتی برندهای حمایت شده استفاده کرده اند، به طور متوسط ۷۹٪ از فروش خود را از مشتریان جدید برند مشاهده کرده اند.
با تعامل مصرف کنندگان با پست ها و به روز رسانی های رسانه های اجتماعی، آگاهی از برند افزایش می یابد. برای اینکه آگاهی از برند بیشترین بهره وری را داشته باشد، مصرف کنندگان باید بتوانند از طریق پلتفرم رسانه های اجتماعی به طور یکپارچه به وبسایت شرکت متصل شوند. همچنین ایده خوبی است که از بینش های مبتنی بر داده برای تنظیم محتوا برای هر پلتفرم استفاده کنید و مطمئن شوید که با جمعیت شناسی خاص فعال در آنجا طنینانداز می شود.
در حالی که رسانه های چاپی رو به افول اند، مصرف کنندگان هنوز روزنامه ها و مجلات را می خوانند. تبلیغات استراتژیک، مانند تبلیغاتی که در بخش های هدفمند روزنامه ها یا نشریات تخصصی قرار می گیرند، می توانند توجه بیننده را جلب کرده و آگاهی از برند را افزایش دهند.
تبلیغات در مکان های فیزیکی، مانند داخل فروشگاه ها، نیز برای ایجاد آگاهی و جایگاه یابی برند استفاده می شود. محصولات با خرید آنی برای توزیع و تبلیغات درون فروشگاهی بسیار مناسب هستند. به عنوان مثال، شرکتی که یک شکلات جدید را بازاریابی می کند، ممکن است محصول را در یک مکان فروش (POS) توزیع کند تا آگاهی از برند ایجاد کند.

دلایل مهم برای اندازهگیری آگاهی از برند
موقعیت بازار خود را بسنجید: اندازه گیری آگاهی از برند، جایگاه شما در بازار و نحوهی عملکردتان در مقایسه با رقبا را نشان می دهد. با دانستن میزان یادآوری و سهم صدای برند خود، می توانید شکاف های موجود در شناخت را شناسایی کرده و استراتژی های بازاریابی را برای کسب مزیت رقابتی اصلاح کنید.
عملکرد کمپین را پیگیری و بهینه کنید: معیارهای آگاهی از برند نشان می دهند که آیا کمپین های شما با موفقیت در افزایش دیده شدن موفق بوده اند یا خیر. می توانید از داده های مربوط به ترافیک وب و تعامل اجتماعی برای بهینه سازی تلاش های آینده، تخصیص عاقلانه ی منابع و به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه استفاده کنید.
ایجاد وفاداری و اعتماد به برند: آگاهی قوی از برند، اعتماد را تقویت می کند و باعث می شود مشتریان بیشتر شما را نسبت به رقبا انتخاب کنند. پیگیری این معیارها به شما کمک می کند تا پیوندهای مثبتی ایجاد کنید و خریداران یکباره را به مشتریان وفادار و دائمی تبدیل کنید.
شاخص های اندازه گیری آگاهی از برند
تاکتیک هایی که قرار است به شما نشان دهیم، از زیر نظر داشتن انواع خاصی از ترافیک وبسایت تا انجام مطالعات منظم ردیابی برند در طول سال را شامل می شود.
در حالت ایده آل، شما باید این تاکتیک ها را ترکیب کنید تا به دید دقیقی از آگاهی از برند خود برسید. در نهایت، تمام داده های مورد نیاز شما در حال حاضر در سازمان شما موجود است، فقط باید بدانید کجا را جستجو کنید.
در اینجا روش های وجود دارد که به شما کمک می کند آگاهی از برند را بر اساس مهمترین معیارهااندازه گیری کنید. فقط به یاد داشته باشید که هیچ رویکرد یکسانی برای تجزیه و تحلیل آگاهی از برند وجود ندارد و شما باید آنها را ترکیب کنید تا زمینه بیشتری به داده ها بدهید:
نظرسنجی های منظم آگاهی از برند انجام دهید:
نظرسنجی ها یکی از بهترین راه ها برای سنجش آگاهی از برند شما هستند. کافیست گروه هدف خود را انتخاب کنید، یعنی افرادی که بیشتر می خواهید از برند شما آگاه باشند، و از آنها بپرسید. برای سنجش میزان آگاهی از برند، نظرسنجی های آنلاین از مصرف کنندگان (به جای فقط مشتریان فعلی) بهترین گزینه هستند.
انجام نظرسنجی های ردیابی برند و درک برند در طول زمان، نوسانات اساسی در آگاهی و قدردانی از برند شما را آشکار می کند و به شما این امکان را می دهد که روندها را تشخیص داده و قبل از اینکه به مشکل تبدیل شوند، اقدام کنید.
فالوورهای رسانه های اجتماعی خود را بررسی کنید:
برخی ممکن است این را یک معیار پوچ و بی معنی بدانند، اما در نگاه اول، تعداد دنبال کنندگان شما در رسانه های اجتماعی به شما این حس را می دهد که دسترسی شما چقدر گسترده است و چه تعداد از افراد با برند شما آشنا هستند. با فرض اینکه بیشتر افراد به دلیل علاقه و دوست داشتن شما، شما را دنبال می کنند، تصویر نسبتاً خوبی از آگاهی از برند به شما می دهد.
همچنین به این معنی است که این افراد احتمالاً محتوای شما را بیشتر می بینند، به این معنی که کمتر احتمال دارد فراموش کنند که شما چه کسی هستید و چه میکنید. در بازاری پر از برندهای جا افتاده و نوظهور، در ذهن ماندن، کلید حفظ آشنایی است.
از داده های گوگل ترندز استفاده کنید:
ابزار تحلیل رقابتی گوگل ترندز، یک دارایی ارزشمند برای سنجش آگاهی از برند است. این ابزار در اینترنت به دنبال موارد ذکر شده از برند شما می گردد، بنابراین می توانید بررسی کنید که آیا این موارد ذکر شده در طول زمان افزایش یا کاهش می یابند. همچنین می توانید این داده ها را با رقبای خود مقایسه کنید.
باز هم، زمینه در اینجا مهم است؛ بسیار مهم است که هنگام استخراج بینش از داده های گوگل ترندز، تمام فعالیت های برند و بازاریابی خود را در نظر بگیرید. همچنین لازم به ذکر است که استفاده از داده های گوگل ترندز برای کسانی که نام های تجاری عمومی تر یا نام هایی دارند که از قبل با چیز دیگری مرتبط هستند، دشوارتر است.

اجازه دهید نرمافزار ردیابی برند، کارهای سنگین را انجام دهد:
آگاهی از برند تنها یکی از معیارهای ردیابی سلامت برند است که باید آن را ردیابی کنید، اما می توانید به راحتی خودتان آن را انجام دهید و تصویر کاملی از آن به دست آورید، امروزه بیشتر مدیران موفق به دنبال مشاوره فروش تخصصی هستند که می تواند به راحتی کمپین های تبلیغاتی را بچیند و آن ها را ارزیابی کند و به شما نرخ دقیقی از آگاهی از برندتان بدهد.
نرمافزار ردیابی برند بهترین و مطمئن ترین راه برای بازاریابان و مدیران برند است تا میزان شناخت و آگاهی از برند و همچنین بسیاری از موارد دیگر، مانند احساسات نسبت به برند و NPS را اندازه گیری کنند. دیگر نیازی نیست کمپین بازاریابی بعدی خود را بر اساس حدس و گمان بنا کنید، دقیقاً می دانید کجا را هدف قرار دهید.
به تعداد دفعات ذکر نام تجاری خود توجه کنید:
راه دیگر برای فهمیدن اینکه آیا مردم از برند شما آگاه هستند یا خیر، این است که بدانید آیا آنها در مورد شما صحبت می کنند یا خیر. یا بهتر است بگوییم توییت می کنند، وبلاگ می نویسند یا نظر می دهند. به نظر کار غیر ممکنی می آید؟
ابزارهای مدیریت برند، آنها به شما این امکان را می دهند که تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، وبسایت ها و ناشران را زیر نظر داشته باشید تا ببینید چه کسی در مورد شما صحبت می کند. و نه فقط این: شما همچنین می توانید با آن اشاره ها تعامل داشته باشید تا به آنها جلوه مثبت بیشتری بدهید.
حجم جستجوی برند را در گوگل آنالیتیکس خود جستجو کنید:
داده های جستجو در تحلیل آگاهی از برند و حتی سهم بازار، اهمیت زیادی دارند. نکته ی مهم این است که نه تنها به میزان ترافیک ورودی به وبسایت خود توجه کنید، بلکه به کلمات کلیدی که افراد جستجو می کنند نیز توجه کنید.
هرچه افراد بیشتری مستقیماً نام برند شما را تایپ کنند، بهتر است. این بدان معناست که آنها شما را به خاطر می سپارند و شما را به عنوان گزینه ای جالب برای هر چیزی که به دنبال آن هستند، می بینند. برای بررسی این موضوع به هیچ ابزار پیچیده ای نیاز ندارید، فقط به Google Adwords، Analytics و Search Console مراجعه کنید و دقیقاً همان چیزی را که به دنبالش هستید پیدا خواهید کرد.
سهم صدا و سهم نمایش خود را بررسی کنید:
آگاهی از برند شما باید در کنار رقبایتان سنجیده شود. افزایش ۲۵ درصدی آگاهی از برند برای برند شما عالی است، اما اگر رقبایتان با دو برابر سرعت در حال رشد آن هستند، باید یک پله بالاتر بروید.
یک تاکتیک عالی برای سنجش این موضوع، بررسی سهم صدا و سهم نمایش برند شما در طول زمان است. در حالی که اشاره به برند بر تعداد افرادی که در مورد شما صحبت می کنند (و آنچه می گویند) تمرکز دارد، این روش اندازه گیری، صحبت کردن آن افراد در مورد رقبای شما را نیز در نظر میگیرد.
سهم نمایش برند به این موضوع مرتبط است، زیرا به شما نشان میدهد که در ایجاد ترافیک ارگانیک و ترافیک جستجوی پولی چقدر خوب عمل می کنید. اگر این دو معیار را با هم ترکیب کنید، بینش های ارزشمندی در مورد اینکه چقدر خوب بازار خود را پوشش می دهید و در کجا باید استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهید، به دست خواهید آورد.
شما همچنین می توانید با استفاده از ابزارهای برتر تحلیل رقابتی، تجزیه و تحلیل بازار رقابتی را انجام دهید تا بینش هایی در مورد جایگاه رقبای خود در بازار و نحوه جذب مشتریان به دست آورید.
عملکرد خود را با رسانه های اکتسابی تجزیه و تحلیل کنید:
اگر می خواهید تصویر کاملی از آگاهی از برند خود داشته باشید، فراتر از آمار وبسایت خود نگاه کنید، وقتی سوالات نظرسنجی تصویر برند مناسب را بپرسید، این کار به اندازه کافی ساده است.
از طرف دیگر، اگر در وبسایت های شخص ثالث با بک لینک ها از شما نام برده شود، تبلیغات و آگاهی بیشتری ایجاد خواهید کرد.
اگر چه این تاکتیک به طور مستقیم آگاهی از برند را اندازه گیری نمی کند، ترکیب این تاکتیک با یکی از موارد ذکر شده در بالا به شما نشان می دهد که چگونه تبلیغات شخص ثالث به مرور زمان به آگاهی از برند شما کمک می کند. این به شما کمک می کند تا اثربخشی کمپین های آگاهی از برند خود را درک کنید.
اگر مطمئن نیستید که چگونه ردیابی آگاهی از برند خود را شروع کنید، ممکن است بخواهید با یک شرکت ردیابی برند همکاری کنید که می تواند در جنبه پیچیده تر تجزیه و تحلیل برند به شما کمک کند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید مشتریان هدف چگونه برند شما را میبینند، با این نمونه های هویت برند شروع کنید.
آمار ترافیک ارجاعی خود را بررسی کنید:
نه تنها جستجوهای برند، بلکه لینک های ارجاع نیز برای بررسی تلاش هایتان در زمینه آگاهی از برند مهم هستند. آگاهی سایر برندها از شما و تمایل آنها به اشتراک گذاری نام شما با دنبال کنندگان و بازدید کنندگانشان، نقش کلیدی در افزایش آگاهی از برند شما ایفا میکند.
می توانید این آمار را در گوگل آنالیتیکس پیدا کنید، اما مراقب نرخ پرش بالا باشید تا لینک های ارجاعی که ضررشان بیشتر از فایده شان است را فیلتر کنید. لینک های ارجاعی که ترافیک واقعی ایجاد می کنند را بررسی کنید و این استراتژی را با یکی از استراتژی هایی که بیشتر بر آگاهی از برند به صورت عددی تمرکز دارد، ترکیب کنید تا به داده ها زمینه بدهید.

به عملکرد محتوای خود توجه داشته باشید:
اشتراک گذاری ها و لایک ها دیگر مربوط به گذشته یا معیارهای پوچ نیستند. اگر به درستی به آنها نگاه کنید، می توانید روندهایی را شناسایی کنید که بینش های مهمی در استراتژی های آگاهی از برند شما به شما می دهند.
تحلیل کمپین آگاهی از برند شما فقط شمارش افرادی که برند شما را می شناسند نیست، بلکه دانستن این است که چه پست های وبلاگ، ویدیوها و محتوای رسانه های اجتماعی مؤثر بوده اند و چگونه به افزایش آگاهی از برند کمک کردهاند. و این به سادگی بررسی واکنش مردم به آن است مانند بررسی قیف فروش در اینستاگرام.
به سادگی به ابزارهای تحلیلی که رسانه های اجتماعی یا پلتفرم های ویدیویی مورد علاقه شما در حال حاضر ارائه می دهند، مراجعه کنید. فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب و لینکدین همگی گزارش های بسیار دقیقی در مورد عملکرد هر یک از پست های شما در مورد بازدیدها و مهمتر از آن: تعامل، ارائه می دهند.
نکته آخر
آگاهی از برند، عنصری محوری در تأثیر گذاری بر تصمیمات خرید مصرف کننده و پرورش وفاداری به برند، به ویژه برای کسب و کارهای متمرکز بر مصرف کننده است. برندهای پیشرو مانند کوکاکولا و نایک نمونه ای از این هستند که چگونه آگاهی قوی از برند می تواند تأثیر ماندگاری بر ترجیحات مصرف کننده داشته باشد.
استراتژی های کلیدی برای افزایش آگاهی از برند شامل مرتبط کردن محصولات یا خدمات با یک ارزش پیشنهادی واضح، ایجاد کمپین های بازاریابی جذاب و حفظ حضور فعال در پلتفرم های مختلف، از جمله رسانه های اجتماعی است. استفاده از بینش های مبتنی بر داده و همگام بودن با روندها، تضمین می کند که پیام رسانی برند به طور مؤثر با مخاطبان هدف طنین انداز شود و منجر به افزایش فروش و سهم بازار شود.






